آسیااخبارجهانجهان اسلامیمن

سازمان ملل متحد: یمن در آستانه بزرگ ترین قحطی تاریخ معاصر است

در حالی که یمن همچنان از گرسنگی و جنگ رنج می برد، سازمان ملل متحد اعلام کرد این کشور در آستانه بزرگ ترین قحطی تاریخ معاصر قرار دارد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ کشور یمن که شاهد حملات چندین ساله عربستان سعودی و برخی از متحدانش هست، ممکن است به بزرگ ترین قحطی دچار شود.

سازمان ملل متحد: یمن در آستانه بزرگ ترین قحطی تاریخ معاصر است

یکی از آثار جنگ و خون ریزی حکومت ها، گرسنگی و بیماری غیر نظامیان است.

مدیر اجرایی برنامه غذایی جهانی سازمان ملل متحد هشدار داد که یمن در آستانه بزرگترین قحطی تاریخ معاصر قرار دارد.

“دیوید بیسلی” مدیر اجرایی برنامه غذایی جهانی سازمان ملل متحد، به شورای امنیت هشدار داده که یمن در آستانه بزرگترین قطحی تاریخ معاصر قرار دارد.

وی در گفتگویی تلویزیونی در خصوص “رابطه درگیری و امنیت غذایی” گفت: چند روز پیش در یمن بودم، بیش از ۱۶ میلیون نفر با بحران گرسنگی یا بدتر از آن رو به رو هستند و این تنها یک عدد و رقم نیست، بلکه این ها مردمانی حقیقی هستند.

“بیسلی” تأکید کرد: این کشور به سمت بزرگترین قحطی تاریخ معاصر در حرکت است و این جهنم روی زمین است.

مدیر اجرایی برنامه غذایی جهانی تصریح کرد: اگر اقدام فوری صورت نگیرد، حدود ۴۰۰ هزار کودک یمنی امسال می میرند. ما اینجا نشستیم و در کمتر از 2 دقیقه، یک کودک می میرد. آیا ما به آنها پشت خواهیم کرد و به سمت دیگر توجه می کنیم؟

براساس گزارش سازمان ملل ۸۰ % از ساکنان یمن که شمار آنها بیش از ۳۰ میلیون نفر است، برای زنده ماندن به کمک های انسانی تکیه دارند که این خود بدترین بحران انسانی جهان است.

هشدارهای نهادهای بین المللی و کمک رسان جهانی در حالی است که خبرهایی از آغاز همکاری نظامی ترکیه با عربستان سعودی مخابره شده است.

به نوشته روزنانه رای الیوم، ترکیه به سرعت به درخواست عربستان پاسخ مثبت داد.

این روزنامه می گوید که بر اساس گزارش های رسیده از شمال سوریه، آنکارا هم اکنون در حال مجهز کردن جنگجویان مزدور سوری برای اعزام آنها به جبهه های یمن بسر می برد همچنانکه همین کار را در مورد لیبی و منطقه ناگورنی قره باغ انجام داده است.

بر پایه همین گزارش، سازمان اطلاعات ترکیه در حال تهیه فهرست جنگجویانی است که مایل به رفتن به یمن بوده و دستمزد بالایی برای آنها در نظر گرفته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا