آسیاآفریقاآمریکااخباراروپاجهانجهان اسلام

هشدار گزارشگر ویژه سازمان ملل نسبت به اپیدمی نفرت علیه مسلمانان

گزارشگر ویژه آزادی مذاهب در گزارشی به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد استدلال كرد كه سطح نظرات نامطلوب نسبت به مسلمانان تبدیل به یک اپیدمی شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “احمد شاد” گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در شورای ژنو تعدادی از کشورها و سازمان های دولتی در سراسر جهان را مسئول افزایش نفرت علیه مسلمانان دانست.

هشدار گزارشگر ویژه سازمان ملل نسبت به اپیدمی نفرت علیه مسلمانان

وی در حالی که هیچ نامی را فاش نکرد، چنین ملت ها و نهادهایی را به تشدید مسئله اسلام هراسی متهم کرده و تاکید کرد: این نهادها با اتخاذ تدابیری که به طور نامتناسبی مسلمانان را هدف قرار می دهند، آنها را خطرناک معرفی می کنند.

این گزارش گسترده 10 هزار کلمه ای تحت عنوان مقابله با اسلام هراسی و نفرت ضد مسلمانان برای از بین بردن تبعیض و عدم تحمل بر اساس دین یا عقاید، موضوعاتی از جمله، ارائه نمونه هایی از تجربیات جوامع آسیب دیده و تأثیرات مربوط به آنها بر حقوق بشر؛ تصویب چارچوب بین المللی حقوق بشر مربوطه و پیشنهاداتی برای پرداختن به کاهش تأثیر اسلام هراسی در جوامع مختلف را در بر می گیرد.

در این گزارش، احمد شهید گزارشگر ویژه آزادی مذاهب، دیپلمات و وزیر امور خارجه سابق مالدیو همچنین گفت که بسیاری از سیاست های اعمال شده برای مقابله با تروریسم به طور گسترده ای بر اکثریت مسلمانان بی گناه تاثیر گذاشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا