آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

ضرب و شتم کودکان بازداشتی توسط پلیس بحرین

دو گروه مدافع حقوق بشر گفتند که نیرو‌های امنیتی بحرین چند کودک را که در جریان اعتراضات ماه گذشته بازداشت کردند، مورد ضرب و شتم قرار داده و آن‌ها را تهدید به تجاوز و شوک الکتریکی کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد: بر اساس بیانیه مشترک دیده‌بان حقوق بشر و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین مستقر در لندن، حدود ۱۳ کودک ۱۱ تا ۱۷ سال از اوایل تا اواسط ماه فوریه در بحرین بازداشت شدند.

ضرب و شتم کودکان بازداشتی توسط پلیس بحرین

در این بیانیه آمده: پنج کودکی که در ۱۴ و ۱۵ فوریه بازداشت شدند، گفته‌اند که دو مامور پلیس بحرین هنگام بازداشت، آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده و به شوک الکتریکی با باطری خودرو تهدیدشان کردند.

این دو گروه حقوق بشری افزودند: پدر یکی از کودکان گفته است که پلیس، فرزندش را مورد ضرب و شتم قرار داده و او را به تجاوز و شوک الکتریکی تهدید کرده است.

در بیانیه مذکور تاکید شده که اتهام برخی از این کودکان، سوزاندن لاستیک یا صندلی، مسدود کردن راه‌ها، خرابکاری و پرتاب کوکتل مولوتوف عنوان شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در بحرین نیز با اعتراض به ادامه بازداشت این کودکان گفتند که پلیس مانع رسیدن دارو به یکی از این کودکان بازداشتی می‌شود که با کم خونی شدید مواجه است.

یکی دیگر نوشت: ارعاب کودکان در بحرین و بازداشت آن‌ها و جلوگیری از دسترسی خانواده‌ها و وکلا به آن‌ها پیام روشنی از طرف حکومت می‌رساند، اینکه تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز در این کشور ممنوع است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا