آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

جهان و کاظمین در عزای امام کاظم علیه السلام

بيست و پنجم ماه رجب، مصادف است با سالروز شهادت مظلومانه امام موسی کاظم عليه السلام.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در سالروز شهادت هفتمين پیشوای شیعیان جهان، حضرت موسی بن جعفر عليهما السلام، شيعيان در سراسر جهان بابرگزاری مجالس مختلف، به عزاداری پرداختند.

جهان و کاظمین در عزای امام کاظم علیه السلام

هر ساله آستان‌های مقدس کشور عراق و ایران، نيز ضمن سياه پوشی، شاهد حضور شيعيان و محبين اهل بيت عليهم السلام و برگزاری آيين های عزاداری به اين مناسبت هستند.

همچنین نیروهای امنیتی بر شدت عمل خود افزوده و در همین راستا یه تن از سنی های تندرو را کهوقصد هزف قرار دادن زائران و عزاداران پیاده را داشتند، بازداشت کردند.

براساس اعلان وزارت کشور عراق این گروه در روستای الرصافة اطراف بغداد دستگیر شدند که اعترافات آنها ثبت و مطابق مقررات ماده ۴ قانون ضد تروریسم اقدامات قانونی علیه آنها انجام خواهد شد.

هرچند تاکنون آمار مشخصی از تعداد زائران امسال ارائه نشده، اما پیاده روی شهر مقدس كاظمين پس از زيارت میلیونی اربعین حسینی دومين پياده ‌روی میلیونی در عراق است و بیش از ۱۲ میلیون زائر به مناسبت شهادت امام کاظم علیه السلام برای اقامه عزا وارد این شهر می‌شوند.

این زائران توسط موکب ها و هیئت های مختلف حاضر در مسیر و همچنین در شهر مقدس کاظمین پذیرایی شده و پس از زیارت و عزاداری به سهر و دیار خود باز می گردند.

هر چند یک عنصر تروریستی در شب گذشته نزدیکی پل الائمه با یک نارنجک دستی به مردم حمله نموده و تعدادی را مجروح کرد، اما ورود خیل عظیم زائران و عزادان به شهر مقدس کاظمین ادامه داشته و احتمال می رود تا شب آینده ادامه یابد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا