آسیااخباراروپاجهانجهان اسلامعراق

شیعیان عراق: چرا پاپ به زیارت حرم مطهر امام علی علیه السلام نرفت!

با گذشت نزدیک به 24 ساعت از اولین دیدار تاریخی پاپ فرانسیس و آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله)، افکار عمومی عراق بخصوص شیعیان این پرسش را مطرح می کنند که چرا پاپ در این سفر خود به نجف، به زیارت حرم امام علی علیه السلام نرفت؟!

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ حضرت علی علیه السلام رمز انسانیت و مردانگی است. در کنار ایشان هم تعدادی از پیامبران الهی از جمله حضرت آدم و نوح علیهما السلام دفن شده اند. پیامبرانی که مختص مسلمانان نیست بلکه همه ادیان آسمانی آنها را پیامبران خود می دانند.

شیعیان عراق: چرا پاپ به زیارت حرم مطهر امام علی علیه السلام نرفت!

اما به رغم اینکه فاصله حرم مطهر مولای متقیان، حضرت علی علیه السلام از منزل آیت الله العظمی سیستانی کمتر از 200 متر فاصله دارد، اما پاپ فرانسیس در رفتاری و اقدامی عجیب و غیر منتظره، به زیارت این حرم مطهر نرفت.

در پی این اقدام، در فضای مجازی عراق موجی از پرسش های همراه با انتقاد متوجه پاپ گردیده و خواهان روشن شدن علت این موضوع شدند به ویژه اینکه پاپ همواره مدعی دفاع از بشریت، صلح، دوستی و دیگر شعارهای زیبا بوده اما گویا در عمل به گونه ای دیگر رفتار می کند!

حتی برخی کاربران فضای مجازی عراق نوشته اند: پاپ حتی اگر هم اعتقادی به حضرت علی علیه السلام نداشته، اما باید به اعتقادات شیعیان و آیت الله العظمی سیستانی که دقایقی قبل از آن، مهمانش بود، احترام می گذاشت و به حرم مطهر می رفت اما واقعا علت این اقدام مشخص نیست.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا