آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

نامه درخواست ۱۵ نهاد حقوقی به بایدن برای رسیدگی به وضعیت حقوق بشر در بحرین

۱۵ نهاد فعال در زمینه دفاع از حقوق بشر با ارساله نامه‌ای‌ سرگشاده به وزیر امورخارجه آمریکا، رسیدگی به وضعیت غم‌انگیز حقوق بشر در بحرین را خواستار شدند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در این نامه آمده: پس از به قدرت رسیدن دولت ترامپ در آمریکا، شاهد سرکوب دولتی بی‌سابقه‌ای در بحرین بودیم که تا امروز هم ادامه دارد و هنوز برخی رهبران مخالفان در تبعید یا زندان هستند.

نامه درخواست ۱۵ نهاد حقوقی به بایدن برای رسیدگی به وضعیت حقوق بشر در بحرین

در این نامه ضمن درخواست از دولت آمریکا برای اعمال محدودیت در زمینه فروش سلاح به بحرین، بر ضرورت عمل رئیس‌جمهور جدید این کشور به وعده‌های انتخاباتی خود مبنی بر احیای حقوق بشر به عنوان «مزیت عمده دیپلماسی ایالات متحده آمریکا» در بحرین و خلیج فارس تأکید شده است.

نهادهای حقوقی در این نامه همچنین از مقامات آمریکایی خواسته‌اند تا ضمن دیدار با زندانیان سیاسی بحرین، آزادی همه زندانیانی که به بهانه استفاده از حق خود در زمینه آزادی بیان و شرکت در تجمعات مسالمت‌آمیز در بند زندان های حکومت بحرین هستند را به صورت علنی درخواست کنند.

همچنین تعداد زیادی از فعالان حقوق بشری با اشاره به سرکوب ها و بازداشت های انجام شده در دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله ایران، خواستار اقدامات دیپلماتیک در این باره شدند.

به گفته فعالان حقوق بشر، حال باید دید که رئیس جمهور کشوری که حکومتش خود را یکی از آزادترین کشورهای دنیا دانسته و سنگ مسائل حقوق بشری را به سینه می زند، با مسائل مربوط به آزادی بیان و حقوق بشر در کشورهای حوزه خلیج فارس چه برخوردی خواهد نمود.

کشورهایی که حتی اعتراض به وضع معیشتی و اقتصادی یا مسائل اجتماعی با تمام قدرت سرکوب می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا