آسیااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

اهانت یکی از روزنامه‌های ترکیه به مذهب تشیع

یک دانشجوی شیعه که جهت دفاع از رساله دکترای خود به ترکیه سفر کرده بود به طور اتفاقی در یک روزنامه کثیرالانتشار به نام “ترکیه گازتی”  با صحنه‌ای غیرمنتظره روبرو می‌شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این روزنامه ترکیه که یکی از پرمخاطب‌ترین روزنامه‌های ترکیه به شمار می‌رود، در یکی از صفحات سرگرمی خود پرسشی درباره یک مذهب انحرافی پرسیده بود که در نهایت ناباوری گزینه صحیح را «شیعه» عنوان کرده بود.

اهانت یکی از روزنامه‌های ترکیه به مذهب تشیع

به گفته این دانشجوی ایرانی، مشخص است گزینه شیعه و پاسخ به پرسش مطرح شده دقیقاً برنامه‌ریزی شده و به منظور اهانت به شیعیان انتخاب شده بود.اقدام این روزنامه موجب ناراحتی بسیاری از علویان، شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در ایران و ترکیه شده است.

این در حالی است که در این برهه زمانی عناصر ضد دینی با عناوینی همچون سرگرمی در پی ایجاد ضربه‌زدن به جامعه مسلمانان هستند؛ اقدامی که مشابه آن در بسیاری از نشریه‌های اروپایی مانند «شارلی ابدو» فرانسه صورت گرفت که رئیس‌جمهور ترکیه نیز بارها از این مسئله ابراز ناراحتی نمود.

حال به نظر می رسد که جا دارد مسئولان فرهنگی ترکیه با این روزنامه هتاک برخوردی جدی نمایند تا بار دیگر این گونه اقدامات در کشور مسلمان ترکیه تکرار نشود.

ترکیه همواره مدعی بوده که مسئولان فرهنگی و سیاسی آن هیچگاه به اسلام نگاهی طایفه ای و قومیتی نداشته و حتی در بسیاری از موارد نیز خود را مدعی اسلام‌گرایی در جهان می‌داند!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا