آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

شهادت ۷ شیعه هزاره در افغانستان

افراد مسلح ناشناس هفت کارگر شیعه یک کارخانه گچ از توابع ولسوالب “سرخ‌ رود” در ایالت ننگرهار در شرق افغانستان را به طرز وحشیانه ای به شهادت رساندند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ منابع محلی گزارش دادند کارگران به شهادت رسیده از قومیت هزاره و از اهالی ولایت بامیان بودند.

شهادت ۷ شیعه هزاره در افغانستان

“عطاء الله خوگیانی” سخنگوی والی ننگرهار گفت: مهاجران بی رحمانه، کارگران کارخانه را به قتل رسانده اند. این حادثه چهارشنبه در روستای “باولی” از توابع ولسوالی سرخ رود رخ داده است.

به گفته “جمعه گل همت” والی ننگرهار، نیروهای پلیس چهار فرد مظنون به ارتکاب این جنایت را دستگیر کردند و این افراد در حال بازجویی هستند.

“گل زاده سنگر” سخنگوی بیمارستان ننگارهار نیز گفت: بر روی بدن این کارگران نشانه‌هایی از شکنجه دیده می شود. آنها قبل از اینکه با شلیک گلوله به قتل برسند، با دست های بسته شکنجه شده اند.

هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما “اشرف غنی” رئیس جمهور افغانستان سنی های تندروی طالبان را مسئول قتل کارگران شیعه دانست.

در بیانیه رئیس جمهور افغانستان آمده: “طالبان با تشدید خشونت، بار دیگر ثابت كردند كه به صلح اعتقادی ندارند و به دنبال كشتن مردم بی گناه هستند.

پیش از این در کویته پاکستان نیز افراد منسوب به داعش، شماری از کارگران شیعه هزاره یک معدن را بی رحمانه به شهادت رسانده بودند.

گزارش نهادهای اطلاعاتی می گوید که سنی های تندروی طالبان همچنان با عناصر القاعده در ارتباط هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا