اخباراروپاجهانفرهنگ و هنر

رای گیری از سوئیسی ها برای طرح ممنوعیت برقع

با وجود اینکه حضور زنان با پوشش کامل صورت در خیابان های سوئیس یک امر نادر است، سوییسی ها در یک نظر سنجی شرکت می کنند تا به ممنوعیت پوشش کامل صورت رای دهند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ پیش از این برخی گروهها با عنوان «اسلام رادیکال را متوقف کنید!» و «جلوی افراط گرایی را بگیرید!» بر ممنوعیت استفاده از برقع در این کشور تاکید داشته اند.

رای گیری از سوئیسی ها برای طرح ممنوعیت برقع

در مقابل گروه های دیگر معتقدند قانون ضد برقع «پوچ ، بی فایده و اسلام هراسی» است.

دولت و مجلس سوییس با ممنوعیت سراسری مخالف هستند. در حال حاضر قانون به این صورت است که آنها از افرادی که صورت خود را می پوشانند می خواهند در صورت لزوم برای شناسایی چهره خود را به مقامات نشان دهند. برای کسانی که از این امر پیروی نکنند جریمه های حداکثر ۱۰ هزار فرانکی سوئیس (۱۰۹۰۰ دلار ، ۹،۰۴۰ یورو) در نظر گرفته می شود.

بسیاری از سازمان های مدافع حقوق زنان و گروههای فمینیستی در سوییس با این ممنوعیت مخالف هستند.

اینس الشیخ ، سخنگوی یکی از این گروه ها گفت: این قانون علاوه بر اینکه بی فایده است، نژادپرستانه و جنسیتی است.

به گفته وی بر اساس قانون اساسی سوئیس هر قانونی که زنان را از پوشیدن هر آنچه می خواهند منع کند غیر قابل قبول است و ممنوعیت برقع برای زنان انجام نمی شود ، بلکه علیه آنها انجام می شود. آنچه می خواهیم این است که بتوانیم خودمان انتخاب کنیم. در حال حاضر در سوئیس فقط ۳۰ زن با برقع هستند.

نظرسنجی اداره آماری فدرال سوییس در سال ۲۰۱۹ نشان داد که ۵.۵ درصد از جمعیت سوئیس مسلمان هستند که عمدتا اهل یوگسلاوی سابق می باشند. سوئیس پیش از این هم در سال ۲۰۰۹ ساخت مناره در مساجد را ممنوع کرد.

شورای ادیان سوئیس هم اعلام کرد: این ممنوعیت، محدودیت نامتناسب آزادی مذهب است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا