آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامرسانه های شیعهمرجعیت شیعه

پخش زنده مباحث علمی و نشست های روزانه حضرت آیت الله العظمی شیرازی از شبکه امام حسین علیه السلام

شبکه جهانی امام حسین علیه السلام هر روز رأس ساعت 11 صبح به وقت کربلا، مباحث علمی و نشست های روزانه مرجع عالیقدر شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” (مد ظله العالی) را به صورت پخش زنده پخش می کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این سلسله مباحث علمی از قبل از ماه محرم الحرام سال جاری شروع شده و به صورت مستمر هر روز برگزار می شود.

پخش زنده مباحث علمی و نشست های روزانه حضرت آیت الله العظمی شیرازی از شبکه امام حسین علیه السلام

حضرت آیت الله العظمی شیرازی (مد ظله العالی) تنها مرجع تقلیدی هستند که به صورت روزانه چنین نشست علمی برگزار می کنند و به صورت همزمان زنده در شبکه جهانی امام حسین علیه السلام پخش می شود.

نکته قابل توجه این است که تعداد زیادی از طلاب، علما، فضلا و پژوهشگران از چندین کشور مختلف جهان در این نشست علمی حضور پیدا می کنند و پرسش های علمی خود را مطرح می کنند و به بحث و تبادل نظر با این مرجع تقلید شیعه، می پردازند.

بر همین اساس به رغم اینکه این سلسله مباحث علمی توسط حضرت آیت الله العظمی شیرازی به زبان فارسی مطرح می شود اما گاهی پرسش کنندگان به زبان عربی پرسشی را مطرح می کنند و این مرجع تقلید شیعه به زبان عربی به آنان پاسخ می دهد. دو زبانه بودن بخش پرسش و پاسخ این سلسله مباحث، از ویژگی های منحصر به فرد آن به شمار می رود.

گفتنی است، چنین مراسمی هر ساله فقط در ماه مبارک رمضان در بیوت مراجع تقلید مختلف برگزار می شد اما از زمان شروع انتشار بیماری کرونا، این مراسم حتی در ماه رمضان هم در همه متوقف شده بود.

قابل ذکر است، تکرار این برنامه در شبکه جهانی امام حسین علیه السلام، ساعت 12:15 شب و نیز 5:15 بامداد روز بعد نیز پخش می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا