آسیااخبارجهانجهان اسلامیمن

درخواست دوباره دبیرکل سازمان ملل متحد برای توقف جنگ یمن

دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر روشنی عدم وجود راه حل نظامی در یمن، گفت: این جنگ نسل کل یمنی‌ها را می‌بلعد و باید متوقف شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “آنتونیو گوترش” در افتتاحیه نشست عالی رتبه درباره یمن که به میزبانی سوئد و سوئیس برگزار شد، افزود: امروز ، قحطی در حال نابود کردن یمن است.

درخواست دوباره دبیرکل سازمان ملل متحد برای توقف جنگ یمن

وی ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای بحران یمن را خواستار شد و گفت: باید همه تلاش ها برای دستیابی به این هدف به کار گرفته شود. از همه طرف‌های یمنی می‌خواهم با مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل برای دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز درگیری یمن همکاری کنند.

گوترش افزود: تنها راه دستیابی به صلح در یمن ایجاد فوری آتش‌ بس و اتخاذ تدابیری برای اعتمادسازی است تا پس از آن یک فرآیند سیاسی آغاز شود. هر 10 دقیقه یک کودک در یمن به دلیل بیماری یا درگیری جان خود را از دست می ‌دهد.

وی اضافه کرد: اوضاع انسانی در یمن بسیار وخیم است و سازمان‌های امدادی مجبور شده اند برنامه‌های خود را متوقف کنند. کاهش کمک‌های بشردوستانه به یمن فاجعه بار است؛ کودکان یمن هزینه آن را پرداخت خواهند کرد و در صورت بی‌توجهی شاهد فوت همه آنها خواهیم بود. بیش از 20 میلیون یمنی به کمک و حمایت بشردوستانه احتیاج دارند و زنان و کودکان بیشترین آسیب را دیده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل متحد با پیش‌بینی گرسنگی بیش از 16 میلیون نفر در امسال، ادامه داد: تقریباً 50 هزار یمنی در شرایطی شبیه قحطی از گرسنگی می ‌میرند. بدترین گرسنگی در مناطقی است که تحت تأثیر درگیری قرار دارند. چهار میلیون نفر در سراسر یمن مجبور به ترک خانه‌های خود شده ‌اند. سال گذشته، درگیری در یمن بیش از دو هزار غیرنظامی را قربانی کرده، اقتصاد را ویران و خدمات عمومی را تخریب کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا