اخباراروپاجهانعتبات و اماکن مقدسه

بازگشایی بزرگ ترین مسجد لندن

اخبار رسیده از انگلستان حاکی از آن است که بزرگ ترین و پرجمعیت ‌ترین مسجد لندن، بازگشایی شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مسجد شرق لندن به عنوان بزرگترین مسجد پایتخت انگليس، با وضع دستورالعمل‌هایی باز شده است. این مسجد در وایت‌چپل در ششم ژانویه بنا به خواست مقامات آن تعطیل شد، علیرغم اینکه از نظر دستور العمل‌ های دولتی مجاز به ادامه فعالیت بود.

بازگشایی بزرگ ترین مسجد لندن

از نمازگزاران مسجد خواسته شده که هنگام حضور در داخل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.  ماسک صورت استفاده کنند و از سجاده‌های شخصی برای اقامه نماز استفاده نمایند.

گفتنی است در اوایل این ماه  مسجد به یک مرکز واکسیناسیون موقت تبدیل شده بود.

شیخ عبدالقیوم، رئیس و امام جماعت مسجد که در حال بهبودی از بیماری کرونا می‌باشد از همه برای واکسن‌زدن دعوت کرده است.

او خاطرنشان کرد: ما برای عزیزان از دست رفته دعا می‌کنیم و از فداکاری و تعهد کسانی که برای درمان آسیب دیدگان کرونا در تلاش هستند، سپاسگذاریم.

در خبری دیگر از انگلیس، موسسه سلطنتی معماران انگلیس (ریبا) مسابقه‌ای را برای طراحی مسجدی در شمال شهر پرستون به نمایندگی از یک موسسه خیریه اسلامی محلی آغاز کرده است.

محل پیش بینی شده برای ساخت مسجد در انتهای غربی دیوترون لین، در حاشیه شمالی مرکز شهر پرستون واقع است و به گفته این موسسه یک مکان برجسته خواهد بود.

مهلت شرکت در مسابقه تا ۲۲ آوریل در نظر گرفته شده و به گفته این موسسه، مشتری به دنبال خلق یک اثر به یادماندنی است که زیبایی آن ماندگار باشد.

در مرحله اول، این مسابقه به دنبال مفاهیم اولیه طراحی است. سپس یک لیست کوتاه تا پنج تیم برای توسعه طرح‌های آن‌ها انتخاب می‌شود.

در راهنمای طراحی آمده: هدف تولید طرحی قوی و جسورانه است که به وضوح به عنوان یک مکان عبادی قابل شناسایی باشد.

پیش‌ بینی می‌شود که مسجد سه طبقه بوده و تمام معماران از سرتاسر جهان می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا