آسیااخبارجهانجهان اسلام

ناامیدی مسلمانان از اجرای عدالت درباره جنایت های ضد مذهب در هند


مسلمانان دهلی می ترسند که هرگز شاهد اجرای عدالت در مورد جنایت های ضد مذهب نباشند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ هنوز یک سال پس از خشونت در شهر دهلی قربانیان توسط پلیس مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و تهدید به سکوت می شوند تا آنجا که متوجه شده اند قانون به ابزاری علیه آنها تبدیل شده است.

ناامیدی مسلمانان از اجرای عدالت درباره جنایت های ضد مذهب در هند

عرفان، مسلمانی که در هند زندگی می کند تقریبا یک سال است در خانه اش مانده و می ترسد که خانه اش را ترک کند.

اکنون حدود یک سال است که زندگی عرفان به عنوان یک مغازه دار ساده مسلمان از هم پاشیده است. 23 فوریه 2020 به مدت سه روز ، خشونت های مشترک در شمال شرقی پایتخت هند رخ داد. این بدترین درگیری مذهبی در این شهر در چهار دهه گذشته بود.

اگرچه هندوها و مسلمانان در این خشونت ها نقش داشتند، اما بیشتر مسلمانان بودند که قربانی توده های خشن و افراطی هندو شدند که در محله ها پرسه می زدند.

بسیاری از افراد درگیر از خارج دهلی سفر کرده بودند و اسلحه و مواد منفجره به همراه داشتند. مسلمانان در خیابان ها مورد ضرب و شتم و یا هدف تیراندازی قرار گرفتند، هزاران مغازه و خانه آنها مورد حمله قرار گرفت و بسیاری از مساجد تبدیل به ویرانه شد.

به طور کلی از 53 نفری که در این خشونت ها جان خود را از دست دادند ، 40 نفر مسلمان بودند.

برخی از مسلمانان که آسیب های جسمی یا مالی دیزه اند، در زمان مراجعه به اداره های پلیس برای شکایت به رغم شناختن حمله کنندگان و وجود شاهدان عینی، خود و یا نزدیکانشان به آشوبگری متهم شده اند.

به این ترتیب است که مسلمانان در هند دیگر هیچ امیدی به اجرای عدالت در این کشور ندارند به ویژه در زمانی که سرکوب مسلمانان در هند مورد بی توجهی مجامع بین المللی نیز قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا