آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

ائتلاف بین المللی: نیروهای عراقی دیگر نیازی به آموزش ندارند

کوین کاتسی، معاون فرمانده کل نیروی ماموریت‌های مشترک در امور استراتژیک در ائتلاف بین المللی، اعلام کرد که نیروهای عراقی دیگر نیازی به آموزش ندارند، چراکه در سطح حرفه‌ای کافی قرار گرفته‌اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ کاتسی عنوان داشت: گروهک‌های تروریستی داعش به مراحل آخر خود رسیده‌اند. نیروهای عراقی موفق شدند تا گروهک‌های داعش را متلاشی کرده و تعدادی از سرکرده‌های داعش را یا بازداشت کرده و یا به هلاکت برسانند.

ائتلاف بین المللی: نیروهای عراقی دیگر نیازی به آموزش ندارند

وی ادامه داد: ما با نیروهای امنیتی عراق برای انحلال شبکه مالی داعش تلاش می‌کنیم.

این مسئول ائتلاف بین المللی عنوان داشت: گروه‌های مسلحی که اقدام به حملات راکتی می‌کنند، تهدیدی برای عراق هستند و دولت و نیروهای امنیتی به بررسی حملات راکتی انجام شده توسط گروه‌های مسلح می‌پردازند. ما به حمایت از نیروهای عراقی در برخورد با حملات راکتی علیه اماکن و گروه های مختلف خصوصا هیئت های دیپلماتیک پایبند هستیم.

وی افزود: بنا به خواست دولت عراق، تعداد نیروهایمان را کاهش دادیم و با فرماندهی عملیات مشترک و با نیروهای پیشمرگ برای رویایی با بقایای داعش هماهنگی به عمل می‌آوریم. نیروهای ناتو به نیروهای امنیتی عراق مشورت ارائه می‌دهند.

کاتسی گفت: عناصر داعش از مناطق صعب العبور برای هدف قرار دادن غیرنظامیان بهره برداری می ‌کنند و نیروهای امنیتی قادر به برخورد با این تروریست‌ها هستند. هر گونه پرواز هواپیماهای ما جز با موافقت دولت عراق انجام نمی‌شود، پروازها تنها محدود به ما نیست، بلکه ماموریت‌های بسیاری توسط هواپیماهای عراقی و ارتش این کشور انجام می‌شود.

وی افزود: نیروهای عراقی قادر به انجام عملیات‌های امنیتی گسترده‌ای بدون یاری گرفتن از حملات هوایی هستند و دیگر نیازی به آموزش ندارند، چراکه در سطح حرفه‌ای کافی قرار گرفته‌اند. همکاری اطلاعاتی بعد از تغییرات إعمال شده توسط نخست وزیر عراق درباره فرماندهان امنیتی، گسترده‌تر شده است.

کاتسی خاطرنشان کرد: ائتلاف بر اطلاعات امنیتی ارائه شده توسط فرماندهان امنیتی عراقی اتکا می‌کند. تغییر در فرماندهان امنیتی به عملیات گسترده‌تر در پی بردن به حملات راکتی می‌انجامد.

وی افزود: بیشتر حملات به کاروا‌ن‌های ائتلاف، تجهیزات ارائه شده به نیروهای عراقی و نه خود ائتلاف بین المللی را هدف قرار می‌دهد.

به گفته کاتسی، عملیات علیه کاروان‌های بین المللی تهدیدی علیه امنیت عراق و جان غیرنظامیان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا