اخباراروپاجهان

محاکمه سرکرده داعش در آلمان

آلمان می‌گوید حکم محکومیت سرکرده خودخوانده گروه داعش در این کشور به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ دادگاه شهر تسله در شمال آلمان اعلام کرد «ابو والا» سرکرده سنی های تندرو که در آلمان برای گروه تروریستی داعش نیروی داوطلب جذب می‌کرد، به ۱۰ سال و نیم حبس محکوم شد.

محاکمه سرکرده داعش در آلمان

“احمد عبدالعزیز عبدالله عبدالله” ملقب به “ابو والا” از سه سال پیش در تسله در شمال آلمان به همراه چهار همدست دیگر خود در حال محاکمه بود.

ابو والا به عضویت در داعش و حمایت از این سازمان تروریستی خارجی متهم است.

متهمان این پرونده با احتمال چهار تا ۱۱ سال حبس رو به رو هستند. وکیل متهم اصلی تقاضای تبرئه وی را کرده بود.

طبق اتهامات مطرح شده ابو والای عراقی الاصل، نماینده داعش در آلمان بود و با سران این گروه تروریستی ارتباط مستقیم داشت. وی همچنین مغز متفکر داعش در آلمان بود که نیرو‌های داوطلب را از آلمان به سوریه و عراق اعزام می‌کرد.

ابو والا در مسجد محل فعالیت خود در هیلدس‌هایم آلمان محلی برای جذب نیرو راه اندازی کرده بود.

دست کم هشت نفر که همگی افراد بسیار جوان بودند، به این ترتیب از آلمان راهی عراق و سوریه شدند.

از جمله این افراد می‌توان به دو برادر دوقلوی آلمانی اشاره کرد که در سال ۲۰۱۵ در حمله انتحاری مرگبار عراق مشارکت داشتند.

ابو والا بسیار محتاط بود و لقب واعظ بدون چهره را گرفته بود، زیرا هنگامی که سخنرانی های او در اینترنت منتشر می شد، چهره اش نمایان نبود. وی همچنین به سخنرانی‌های تروریستی در مسجد هیلدس هایم متهم شد. این مسجد هم اکنون تعطیل شده است.

از جمله کسانی که به این مسجد رفت و آمد داشتند دست کم یکی از سه نوجوان متهم به بمب گذاری در معبد سیک‌ها در سال ۲۰۱۶ در آلمان است.

این نوجوان ۱۶ سال دارد. حمله به معبد سیک‌ها به زخمی شدن سه نفر منجر شد که جراحت یکی از آن‌ها بسیار وخیم بود. همه عاملان این حمله در ماه مارس سال ۲۰۱۷ به حبس محکوم شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا