اخباراروپاافغانستانجهانجهان اسلامسوریهعراقعربستان سعودی

كارشناسان: اقدامات تروریستی سنی های تندرو بنام اسلام باعث افزیش اسلام هراسی و حمله به مساجد در اروپا شده است

اسلام هراسی و اقدامات مجرمانه بر علیه مسلمانان، خصوصا در کشورهای غربی ادامه دارد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ از جمله این اقدامات می توان به حملات کلامی یا فیزیکی و یا حمله به مساجد مسلمانان اشاره نمود.

سنی های تندرو

برای مثال، سازمان‌های اسلامی فرانسه گزارش حمله به یک مسجد در حال ساخت در استراسبورگ با شعارنویسی‌های دیواری اسلام هراسی را مخابره نموده و آن را به شدت محکوم کردند.

در این حمله کلمات «نه به اسلام و به روستای خود برگرد» بر روی حصارهای بیرونی مسجد ایوب سلطان اسپری شده بود که قرار است پس از تکمیل به بزرگترین عبادتگاه مسلمانان اروپا تبدیل گردد.

در بیانیه ای ویدیویی، کنفدراسیون اسلامی و گروه ناظر بر ساخت مسجد، این پیام اسلام هراسانه را محکوم و از نژادپرستی ابراز ناامیدی کردند.

در توئیتی از طرف گروه رسمی مسجد آمده است: هیچ خسارت مادی وجود ندارد اما نمادگرایی قوی است.

این پیام در ادامه افزود: با این حال، این حادثه نمایانگر شرایط وخیمی است که فرانسه امروز از آن عبور می‌کند.   

یک روزنامه فرانسوی گزارش داده دادستانی استراسبورگ اعلام کرد که یک جوان ۲۱ ساله که توسط پلیس بازداشت شده، به ارتکاب این جرم اعتراف کرده است.

در این گزارش آمده که با این وجود وی، با پذیرش قبلی جرم خود آزاد شده و قراری برای حضور بعدی وی گذاشته شده است.

مسلمانان می‌گویند در هفته‌های اخیر چندین پیام تهدیدآمیز دریافت کرده‌اند، که مقامات در پاسخ به آنها کوتاهی نشان می‌دهند.

این اقدام اخیر مورد انتقاد گسترده نهادهای ملی مانند شورای پرستش مسلمانان فرانسه  و اتحادیه مساجد قرار گرفته است.

در رویدادی دیگر، آتش‌افروزی و شعارنویسی خرابکارانه در مسجد سن خاویر، شهری در ساحل شرقی رود اروگوئه واقع در غرب کشور اروگوئه، محکومیت گسترده‌ای را به همراه داشته است.

حمله در تعطیلات آخر هفته به مسجدی در سن خاویر ، در ساحل داخلی مارمنور رخ داد که این هتک حرمت خرابکارانه، توسط شهرداری سن خاویر و جامعه مسلمان محلی و نمایندگان مردمی به صورت یکپارچه محکوم شده و آن را تلاشی برای کاشت بذر نفرت و از بین بردن همزیستی مسالمت آمیز خوانده‌اند. این حادثه تقریباً در ساعت ۴:۲۰ صبح رخ داد.

در این رویداد، زنی که در نزدیکی مسجد زندگی می‌کرد با پلیس تماس گرفته و از وقوع یک انفجار و آتش سوزی در درب ساختمان « مرکز عبادت مسلمانان آسافوا» خبر داد.

خوشبختانه شعله‌های آتش توسط مأموران اتومبیل گشت پلیس که به سرعت خود را به محل رسانده بودند اطفاء شده و هیچ کس آسیب ندید، اما بررسی آنها از صحنه منجر به کشف یک قوطی رنگ آئروسل و عبارت (مرگ بر اسلام) بر دیوار مسجد شد.

اکنون پلیس در تلاش برای ردیابی شخص یا افراد مجرمی است که فرض می شود اوباش جوان هستند.

لازم به ذکر است علی رغم تخریب هایی که مسجد متحمل شده است، عبادت در این جا بدون وقفه ادامه داشته است.

روبن پرز، مشاور محلی در واکنش به این حادثه، اظهار داشت که امیدوار است یک چنین حادثه‌ای تغییری در شیوه زندگی در سن خاویر نداشته باشد.

کارشناسان دلایل مختلفی برای رشد اسلام هراسی در کشورهای اروپایی بیان می کنند.

آنها می گویند که اقدامات تروریستی سنی های تندرو به نام اسلام و نیز گفتمان اسلام هراسانه برخی سران کشورهای غربی از جمله دلایل عمده رشد اسلام هراسی در اروپا است.

این مهم ناگفته نماند که برخی غول های رسانه ای نیز، به این رویدادها دامن زده و اقدامات خشن را بزرگنمایی می کنند.

از طرفی به نظر می رسد، با ورود آورگان به کشورهای اروپایی، از بسیاری از آنها به عنوان نیروی کار ارزان استفاده می شود و این امر نیز می تواند جویندگان مشاغل را در این کشورها تحت تاثیر تبلیغات گروه های نژاد پرست قرار داده و از شهروندان عادی یک نژاد پرست یا اسلام ستیز بسازد.

این درحالی است اسلام دین صلح و دوستی است و مسلمانان در این کشورها با فعالیت های مختلف و حتی ارائه خدمات رایگان بدون در نظر گرفتن دین و مذهب به نیازمندان سعی در تغییر این وضعیت دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا