آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

افغانستان همچنان خونین‌ترین کشور جهان

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی افغانستان را همچنان خونین‌ترین کشور جهان معرفی کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان با انتشار گزارش سالانه خود اعلام کرد: در سال گذشته میلادی 3 هزار و 35 غیرنظامی افغانستانی بر اثر جنگ و انفجار‌ها در این کشور جانباخته و 5 هزار و 785 غیرنظامی دیگر مجروح شدند.

افغانستان همچنان خونین‌ترین کشور جهان

سازمان ملل افزود: 43 درصد قربانیان غیرنظامی در سال گذشته میلادی را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

این سازمان اعلام کرد: برای هفتمین سال پیاپی شمار جان باخته گان غیرنظامی در یک سال در افغانستان از مرز 3 هزارنفر بیشتر بوده است و این باعث شده است که افغانستان همچنان مرگ بار‌ترین کشور جهان باشد.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، میزان حملات هدفمند در سال گذشته میلادی در مقایسه با سال قبل از آن 45 درصد افزایش یافته است و همچنین تلفات ناشی از ترور‌های هدفمند، 45 درصد کل تلفات غیرنظامیان را تشکیل می‌دهد.

سازمان ملل گفت: عامل 36 درصد تلفات غیرنظامیان جنگ‌های زمینی، حملات انتحاری و انفجار‌ها عامل 35 درصد و ترور‌های هدفمند نیز عامل 14 درصد تلفات غیرنظامیان بوده است.

«دبورا لیونز» نمایند ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان گفت: سال 2020 میلادی می‌توانست سال صلح در افغانستان باشد، اما برعکس، 8820غیرنظامی افغان بر اثر درگیری‌ها در این کشور جان باختند.

وی خواستار برقراری آتش بس بشردوستانه در افغانستان شده و آن را بهترین گزینه برای محافظت از غیرنظامیان در این کشور دانست.

لازم به تاکید است، امسال نیز مانند سالیان گذشته بیشترین تعداد قربانی را سنی های تندرو در اقدامات تروریستی خود از غیر نظامیان گرفته اند.

سنی های تندرویی مانند طالبان و داعش که حنگ ها تیز برای مقابله و یا در مواردی کنترل آنها است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا