اخباراروپاجهانعلم و فناوریفرهنگ و هنر

داستان “مسلمانان فراموش شده” اروپا را روایت می کند

کتاب یک نویسنده مسلمان با نام «مناره‌ها در کوه‌ها» تصویری از اروپای مسلمان را به خوانندگان نشان می‌دهد.

“طارق حسین” نویسنده و روزنامه‌نگار، کتاب جدید خود را با عنوان «مناره‌ها در کوه‌ها» معرفی کرده است، و خوانندگان را به سفری به قلب اروپای مسلمان می‌برد.

داستان “مسلمانان فراموش شده” اروپا را روایت می کند

حسین با پیگیری ریشه‌های جمعیت مسلمان بومی اروپا که کمتر شناخته شده است، به همراه همسر و دختران جوان خود در اطراف بالکان غربی به راه افتاد و مناطقی از اروپای شرقی را که بیش از نیمی از هزاره گذشته را اسلام مکان ها و مردم آن را شکل داده، بازبینی کرده است.

وی در سفر خود از صربستان، آلبانی، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، بوسنی و کوزوو دیدن کرده و  ضمن ملاقات با محلی‌ها، ریشه‌های جمعیت مسلمانان را که قرن‌ها پیش به وجود آمده را مورد کاوش قرار داده است.

حسین به خبرنگاران گفت: من می‌خواستم این ایده را نشان دهم که اروپا دارای میراث بومی مسلمان است.

حسین گفت: دانش رایج و پذیرفته شده این است که اروپا یک سرزمین یهودی-مسیحی با عناصر بت‌پرست است. این یک مغالطه تاریخی است و اسلام از همان قرن اول اسلام در اروپا بوده است.

وی گفت که مسلمانان بومی در بالکان با برچسب گذاری در اروپای شرقی نگه داشته شده‌اند و بنابراین از جریان اصلی پذیرفته شده اروپا خارج شده اند.

حسین خاطرنشان کرد: من به عنوان یک مسلمان بریتانیایی، مجبور شده‌ام به شیوه‌های غیرمستقیم و گاهی صریح به فرصت‌طلبان سیاسی گوش دهم که می‌گویند مسلمانان بخشی از فضای اروپا نیستند و حمله مداوم به پناهندگان مسلمان وجود دارد.

به گفته این نویسنده، کتاب «مناره‌ها در کوه‌ها» در ۲۱ ژوئن منتشر خواهد شد.

این درحالی است که تنها در مرحله پیش فروش، این کتاب به کتاب پرفروش سفر در آمازون تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا