آذربایجانآسیااخبارجهانجهان اسلام

زهرا و علی محبوبترین اسامی انتحاب شده برای نوزادان در جمهوری آذربایجان

بیشترین اسامی انتخاب شده برای نوزادان در جمهوری آذربایجان در نخستین ماه سال جاری میلادی منتشر شد.

وزارت دادگستری جمهوری آذربایجان اعلام کرد: در ماه ژانویه سال جاری میلادی بیشترین اسامی انتخاب شده برای نوزادان پسر به ترتیب «علی»، «یوسف»، «اوغور»، «حسین» و «محمد» بوده است.

زهرا و علی محبوبترین اسامی انتحاب شده برای نوزادان در جمهوری آذربایجان

این وزارت خانه، بیشترین اسامی انتخاب شده برای نوزادان دختر را نیز «زهرا»، «زینب»، «فاطمه»، «آیلین» و «مریم» اعلام کرده است.

علی رغم اینکه 99 % از مردم این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند، قانون اساسی آذربایجان، نظام سیاسی آن را غیرمذهبی معرفی کرده است.

این در حالی است که این کشور، عضو کنفرانس کشورهای اسلامی و شورای اروپا است.

در حاکمیت تزارها و کمونیست‌ها فعالیت‌هایی رسمی برای نابود کردن فرهنگ و دیانت اسلامی مانند تخریب برخی مساجد، کشتن روحانیون و ممنوعیت تحصیل دینی و مراسم مذهبی در آذربایجان صورت گرفت که برخی سیاست‌های حکومت فعلی در جهت گسترش سکولاریسم و محدودیت و یا ممنوعیت فعالیت‌ها و فعالان شیعه بی شباهت به آنها نیست.

شهرهای نارداران، شماخی و گنجه از مراکز مشهور تشیع در این سرزمین بوده و مزار بی ‌بی هیبت و امامزاده رحیمه خانم از زیارت‌گاه‌ها و مراکز تجمع شیعیان است.

به طور کلی بیش از 85درصد از شهروندان آذربایجان را شیعیان تشکیل می دهند و می توان به تناسب جمعیت، این کشور را شیعی ترین کشور جهان نامید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا