آفریقااخبارجهانجهان اسلام

پلمپ ۱۰ مدرسه در نیجریه به دلیل حجاب دانش آموزان

دولت ایالتی کوارا در نیجریه، دستور تعطیلی ۱۰ مدرسه متوسطه در ایلورین، پایتخت ایالت را به دنبال اعتراضات به ممنوعیت حجاب برای دانش آموزان مسلمان دختر در این مدارس صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ به گفته منابع محلی، این در حالی است که فعالان مسلمان در این ایالت اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی در ایلورین از دولت ایالتی خواستند که وارد عمل شده و به دانش آموزان دختر اجازه پوشش اسلامی و حجاب داده شود.

پلمپ ۱۰ مدرسه در نیجریه به دلیل حجاب دانش آموزان

“الحاجی اسحق عبدالکریم” از فعالان اسلامی در نیجریه طی اظهاراتی گفت: از آنجا که دولت ایالتی کوارا، این مدارس را تحت نظر دارد، مبلغان دینی دیگر هیچ کنترلی بر این مدارس ندارند.

وی در سخنانی اظهار داشت که اجازه حجاب برای دختران در مدارس، طبق حکم دادگاه عالی ایالت کوارا که در سال ۲۰۱۶ به تصویب رسیده و در دادگاه تجدیدنظر ۲۰۱۹ نیز تایید شد، کاملا قانونی است.

او همچنین برای روز پنجشنبه جلسه‌ ای با رهبران مذهبی با هدف حل این مسئله تشکیل داد و از شخصیت‌های مذهبی مسلمان و مسیحی برای حضور در جلسه و ارائه نظرات‌ شان، موضع‌گیری‌ها و حل اختلافات در رابطه با حجاب، دعوت کرد.

در ادامه نیز دولت ایالتی کمیته‌ ای را برای بررسی اختلافات حجاب در برخی از مدارس این ایالت تشکیل داد.

با وجود تمام گفتگوها، در آغاز هفته صدها دانش آموز دختر به خاطر حجاب از مدارس اخراج شدند که همین امر خشم عمومی را برانگیخت و راهپیمایی‌های گسترده اعتراض آمیزی در سرتاسر ایلورین به راه افتاد.

برای جلوگیری از آنچه ممکن است منجر به بحران مذهبی در این ایالت شود، دولت ایالتی در نتیجه 10 مدرسه را که اعتراض دانش آموزان دختر مسلمان در آنها اتفاق افتاده بود، تعطیل کرد.

در بیانیه صادر شده توسط خانم “مری کمی آدئوسون” وزیر دائمی، در وزارت آموزش و پرورش و توسعه سرمایه انسانی دولت ایالتی در نیجریه، آمده است که این تعطیلی در حالی است که یک کمیته دولتی متشکل از نمایندگان جوامع مسلمان و مسیحی برای حل اختلافات تشکیل جلسه خواهند داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا