آفریقااخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنرمصر

عقب نشینی دولت مصر از پروژه قرآن زدایی سیستم آموزشی این کشور

اخبار رسیده از قاهره حاکی از آن است که در پی انتقاد شدید فعالان مصری، دولت مصر از ادامه اجرای پروژه قرآن زدایی از سیستم آموزشی این کشور عقب نشینی کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ دولت مصر اخبار مربوط به حذف قرآن و احادیث نبوی از مواد درسی دانش‌ آموزان این کشور را تکذیب کرد.

عقب نشینی دولت مصر از پروژه قرآن زدایی سیستم آموزشی این کشور

در همین راستا “رضا حجازی” معاون وزیر آموزش و پرورش مصر طی اظهاراتی گفت: چنین اخباری صحت ندارد و صرفاً شایعه بوده و کتاب آموزش و تربیت دینی حذف نشده است.

وی با اشاره به افزوده شدن کتاب دیگری با نام «ارزش‌ها و احترام به دیگران» به مواد درسی مدارس مدعی شد که هدف و محتوای این کشور تحکیم ارزش‌های اخلاقی و آموزه‌های دینی در دل همه دانش‌آموزان است و اینکه به آنها بیاموزیم به دیگران احترام گذارند و ارزش‌های اخلاقی را مقدس شمارند.

“رضا حجازی” ادامه داد: ارائه این کتاب بر خلاف چیزی که شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر منتشر کردند، ارتباطی با لغو کتاب آموزش و تربیت دینی ندارد.

در همین حال فعالان مصری معتقدند “عبدالفتاح سیسی” رئیس جمهور مصر با تصمیم به حذف آیات قرآنی و پیش از آن، تصمیم به تخریب مساجد، محدود کردن نقش الازهر و اعلام حمایت از فرانسه علی‌رغم حمله مکرون به ارزش‌های اسلامی به دنبال از بین بردن هویت اسلامی مردم مصر است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا