آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

گروه های شیعه عراقی: اگر نیروهای ارتش ترکیه وارد خاک عراق شوند با آنها مقابله می کنیم

گروه های مقاومت شیعی عراقی در دیدار با نخست وزیر کشورشان از تصمیمشان برای مقابله با ارتش ترکیه در صورت ورود به خاک عراق خبر دادند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ شنیده شده که “رجب طیب اردوغان” رئیس جمهور ترکیه “مصطفی الکاظمی” نخست وزیر عراق را از نیت ارتش ترکیه برای ورود به خاک عراق، مطلع کرده است.

گروه های شیعه عراقی: اگر نیروهای ارتش ترکیه وارد خاک عراق شوند با آنها مقابله می کنیم

گفته می شود ارتش ترکیه قرار است بخش هایی از استان “نینوا” و منطقه “سنجار” را در چند روز آینده مورد حمله قرار داده و سپس این مناطق را به اشغال خود در آورند.

شنیده شده که ترکیه این نیت خود را به مقام های ایالات متحده آمریکا و ایران اعلام کرده است. هنوز هیچ گونه خبری یا اطلاعاتی در مورد واکنشی آمریکایی ها و ایرانی ها به این خبر، بدست نیامده است.

در همین حال گفته می شود نخست وزیر عراق بعد از اطلاع یافتن از نیت ارتش ترکیه، از اردوغان خواسته این تصمیم را دو ماه به تعویق بی اندازند.

این تصمیم ترکیه در حالی مطرح می شود که طی دو هفته اخیر، ارتش ترکیه چندین بار به آسمان و خاک عراق تجاوز کرده و نقاطی در برخی مناطق این کشور را مورد حمله قرار داده که آخرین این تجاوزها، بازداشت “ابراهیم باریم” از سران اصلی حزب کارگران کردستان بوده که در منطقه “سنجار” در شمال عراق به سر می برد. وی بعد از بازداشت شدن توسط نیروهای امنیتی ارتش ترکیه، به محل نامعلومی منتقل شده است.

گفته می شود این حمله ارتش ترکیه بدون هماهنگی قبلی با دولت عراق صورت گرفت لذا به منزله تجاوز قاطع به استقلال و حریم عراق به شمار می رود. ترک ها مدعی شده اند که این عملیات در نقطه مرزی عراق با ترکیه انجام شده در حالی که شهر سنجار بیش از 130 کیلومتر از مرز دو کشور فاصله دارد و در عمق عراق است.

در پی این اقدام ارتش ترکیه، گروه های مقاومت عراقی با نخست وزیر کشورشان دیدار کرده و ضمن انتقاد شدید از این رفتار و اقدام ترکیه، اعلام کردند: اگر نیروهای ارتش ترکیه وارد خاک عراق شوند با آنها مقابله می کنیم. ما به شدت مخالف کوتاه آمدن و ضعف نشان دادن در قبال چنین موضوع حساس و مهمی هستیم.

در همین حال گروه های اهل تسنن و کرد عراق، در برابر این اقدام ترکیه سکوت کامل اتخاذ کرده اند.

همچنین شنیده شده که ترکیه با هماهنگی برخی افراد و گروه های کرد عراقی، به مقابله با افراد و کردهای مخالف ترکیه از جمله “ابراهیم باریم” اقدام کرده است.

گفته می شود “أبو فدک المحمداوی” رئیس ارکان نیروهای مردمی حشد که از سه ماه قبل تاکنون در سنجار مستقر شده و بیش از سه گردان نیرو در اختیار دارد، اعلام کرده که برای دفاع از خاک عراق، در آن منطقه باقی خواهد ماند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا