آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

اعلام روز جهانی قرآن کریم هم‌زمان با مبعث پیامبر اسلام

دارالقرآن آستان مقدس حسینی پویش بزرگی برای اعلام روز جهانی قرآن کریم هم‌زمان با مبعث پیامبر  اسلام صلی الله علیه و آله راه‌اندازی کرده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ شیخ “حسن المنصوری” مدیر دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی در این باره گفت: کمیته‌های ویژه برای راه‌اندازی پویش بزرگ روز جهانی قرآن هم‌زمان با فرا رسیدن ۲۷ رجب ۱۴۴۲ هجری قمری (روز مبعث) آمادگی لازم را پیدا کرده‌اند.

اعلام روز جهانی قرآن کریم هم‌زمان با مبعث پیامبر اسلام

وی افزود: این پویش در زمانی راه‌اندازی شده است که ملت‌های مسلمان به دلیل بحران‌های شدید و مسائل سرنوشت‌ساز در کشورهایشان، نیاز شدیدی به ارتباط با کتاب خدا دارند.

المنصوری اظهار کرد: برای برگزاری این پویش هماهنگی‌های لازم با دارالقرآن‌های سایر عتبات مقدسه و مؤسسات قرآنی داخل و خارج عراق انجام گرفته است تا برنامه‌ها و فعالیت‌هایی در این زمینه به اجرا درآید.

شایان ذکر است که دارالقرآن الکریم وابسته به آستان مقدس حسینی فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوعی با هدف نشر علوم قرآنی در میان افراد جامعه، در داخل حرم مطهر امام حسین علیه السلام و خارج از آن برگزار می‌کند.

این مرکز همچنین فعالیت‌های بسیاری در سطح محلی و بین‌المللی برگزار می‌کند و به تربیت حافظان و قاریان قرآن نیز اهتمام می‌ورزد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا