اخباراروپاجهان

بررسی درخواست پخش صدای اذان از مسجدی در انگلیس

اخبار رسیده از انگلیس حاکی از آن است که مقرر گردید درخواست پخش صدای اذان از بلندگوهای مسجدی در این کشور، توسط اعضای شورای شهر “پیتر بورو” مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از رسانه های انگلیسی زبان؛ متولیان مسجد “قوسیه” در شهر “پیتر بورو” در انگلیس با ارسال درخواستی رسمی برای مسئولان این شهر، خواستار دریافت مجوز برای پخش سه وعده صدای اذان از بلندگوهای مسجد شدند.

بررسی درخواست پخش صدای اذان از مسجدی در انگلیس

گفته می شود این درخواست چند هفته پیش ارسال شده بود اما کمیته برنامه ریزی و حفاظت از محیط زیست شورای شهر آن را رد کرده بود اما چند روز بعد مسئولان مربوطه اعلام کردند که تصمیم به رد شدن این درخواست به اشتباهی اعلام شده و بر اساس مشاوره نادرست بوده لذا این موضوع به صورت کارشناسی و تخصصی در شورای شهر “پیتر بورو” مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در همین حال سخنگوی شورای شهر “پیتر بورو” ضمن تأیید این خبر گفت: با هدف اطمینان یافتن از حمایت روند واقعی دموکراتیک، ما در حال شروع دوباره مذاکره و مشورت با هم هستیم و در جلسه بعدی کمیته بررسی درخواست ها و برنامه ریزی که در ماه مارس برگزار می شود، این درخواست را یک بار دیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در پایان گفتنی است، در صورت موافقت با پخش صدای اذان در شهر “پیتر بورو”، گامی موثر و مثبت در راستای نشر دین مبین اسلام در کشور انگلیس خواهد بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا