آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

توهین معارض تندروی سنی سعودی به شیعیان

“سعد الفقیه” طی اظهاراتی در یک برنامه ماهواره ای هفتگی، شیعیان را مورد اهانت قرار داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از وب سایت مرآه الجزیره؛ “سعد الفقیه” چهره سرشناس معارض تندروی سنی مذهب سعودی طی اظهاراتی در یک برنامه ماهواره ای هفتگی، پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام را مورد اهانت قرار داد.

توهین معارض تندروی سنی سعودی به شیعیان

وی در اظهارات خود مدعی شد که شیعیان عربستان، در اصل شهروند سرزمین عربستان نیستند و آنها را “یک اقلیت مذهبی بیگانه” و “سلول های خفته خطرناک” خواند.

در همین حال اظهارات وقیحانه این چهره تندروی سنی، با واکنش شدید کاربران فضای مجازی عربستان مواجه شد و آن را اظهاراتی تفرقه انگیز و فتنه انگیز دانستند.

در همین راستا دکتر “ابراهیم فؤاد” از چهره های سرشناس معارض شیعه عربستان با انتشار مطلبی در فضای مجازی در واکنش به اظهارات “سعد الفقیه” نوشت: برخی از مخالفان دولت سعودی در خارج (لندن)، با خود بیماری های حکومت را برده اند. کسانی که روحیه فرقه گرایانه خود را علنی آشکار می کنند، جای سرزنش ندارند چون این عادت آنهاست.

از سوی دیگر “مهنا حمد المهنا” دیگر فعال عربستانی نیز در واکنش به این اظهارات گفت: شیعیان هر چند در مذهب با ما تفاوت دارند اما آنها مسلمان، عرب و از ساکنان اصلی جزیره عربی هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا