آسیااخبارجهانجهان اسلام

تظاهرات گسترده مسلمانان و دیگر اقلیت ها در سریلانکا

اخبار رسیده از کشور سریلانکا حاکی از آن است که تعدادی از مسلمانان و پیروان دیگر اقلیت های دینی و مذهبی در این کشور علیه دولت سریلانکا دست به تظاهرات زدند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ تعدادی از شخصیت ها، نمایندگان سازمان های مدنی، رهبران دینی و مذهبی، اعضای احزاب سیاسی و برخی فعالان حقوقی با حضور در تظاهراتی عظیم، اعتراض خود نسبت به سیاست های تبعیض آمیز دولت سریلانکا علیه اقلیت های دینی و مذهبی را اعلام کردند.

تظاهرات گسترده مسلمانان و دیگر اقلیت ها در سریلانکا

گفتنی است، این تظاهر کنندگان معترض، با در دست داشتن پرچم های سیاه رنگ، ناراحتی و خشم خود نسبت به دولت سریلانکا را اعلام کردند.

قابل ذکر است، این تظاهرات اعتراض آمیز قرار است پنج روز به طول انجامد و هدف از برگزاری آن رسیدگی به حقوق پایمال شده اقلیت های دینی و مذهبی در سریلانکا است.

شایان ذکر است، دولت سریلانکا سالیان سال است که شدید ترین رفتارهای تبعیض آمیز علیه اقلیت ها را اجرا کرده که از جمله آن می توان به زمین خواری نظامی، زندانی کردن سیاسیون اقلیت، ناپدید کردن فعالان، آتش زدن جسد فوت شدگان مسلمان و غیره.

در پایان لازم به اشاره است که از حضور خبرنگاران و روزنامه نگاران در این تظاهرات، که قصد پوشش اخبار آن را داشتند، ممنوع شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا