آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

تقدیر از مبلغان فاطمی افغانستان در دفتر مرجعیت شیعه

در ایام میلاد فرخنده حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها طی مراسمی از مبلغان فاطمی تقدیر شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در این مراسم که با حضور طلاب، ائمه مساجد، مداحان و مومنین شهرکابل در دفتر مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی سید “صادق حسینی شیرازی” (مد ظله) برگزار گشت، از مبلغان فاطمی تقدیر شد.

تقدیر از مبلغان فاطمی افغانستان در دفتر مرجعیت شیعه

این مبلغان که تعداد آنها به 400 نفر می رسد در ایام شهادت حضرت صدیقه سلام الله علیها در نقاط مختلف، به برپایی شعائر فاطمی در نقاط مختلف افغانستان پرداخته اند.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین آقای حسنی از اعضای دفتر معظم له به نماینده گی از دفتر مرجعیت شیعه طی سخنانی از فعالیت های تبلیغی ائمه مساجد، علماء و ذاکرین اهلبیت علیهم السلام، تشکر نمود.

ایشان همچنین به سیره بیت مرجعیت شیعه در برگزاری مجلس عزاداری ایام فاطمیه و تشویق مبلغان فاطمی تاکید نموده به دو دهه خدمات دفتر معظم له در افغانستان اشاره کرد.

این مراسم با مولودی خوانی و اهدای هدایا به مبلغان به پایان رسید.

گفتنی است، در حدود 20 سال است فرهنگ عزاداری و بزرگداشت ایام فاطمیه در کابل و ایالت های افغانستان به ابتکار دفتر حضرت آیت الله العظمی شیرازی و و همکاری و حمایت موسسه امام هادی علیه السلام ادامه دارد.

در حال حاضر اکثر مراکز و منابر افغانستان در ایام فاطمیه شاهد برگزاری مراسم عزاداری بوده و مردم مسلمان افغانستان حرمت این ایام را حفظ می کنند.

مراسم تقدیر از مبلغان فاطمی نیز در حدود 20 سال است که به اجرا در می آید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا