آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

افتتاح طرح توسعه مقام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه در كربلا

طرح توسعه مقام صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه در کربلای معلی همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها افتتاح شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از وب سایت الکفیل؛ حجت الاسلام سید “احمد صافی” تولیت آستان مقدس عباسی در مراسمی، طرح توسعه مقام حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه در شهر کربلا را افتتاح کرد.

افتتاح طرح توسعه مقام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه در كربلا

گفتنی است، این آخرین طرح توسعه ای مقام حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه نزدیک به 300 سال پیش انجام شده بود.

در همین راستا “ضیاء مجید الصایغ” رئیس بخش پروژه ‌های عمرانی و مهندسی در آستان مقدس عباسی طی اظهاراتی در این باره گفت: در طرح توسعه مقام حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه، با مشکل مواجه بودیم زیرا از طرف چپ و راست این مقام، به هیچ وجه قابل توسعه نبود. بخش جلویی آن هم خیابان اصلی قرار دارد لذا به هیچ وجه امکان جلو آمدن را نداشتیم. در نهایت موفق شدیم فقط توسعه را در بخش پشتی مقام، یعنی آنجایی که رودخانه قرار داشت، انجام دهیم.

افتتاح طرح توسعه مقام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه در كربلا

وی در ادامه افزود: با اجرای این طرح توسعه ای، 1200 متر مربع به فضای مقام حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه افزوده شد که شامل یک سالن برای بانوان به مساحت ۴۹۰ متر مربع و یک سالن برای آقایان به مساحت ۳۱۰ متر مربع و یک سالن هم برای سرویس‌ دهی به زائران این مقام به مساحت ۱۵۰ متر مربع و سالنی هم به مساحت 150 متر مربع برای ارائه امکانات رفاهی و خدماتی افزوده شده است.

“ضیاء مجید الصایغ” در این توسعه، همه نکات ایمنی رعایت شده و سیستم ‌های پیشرفته روشنایی و نیز زنگ خطر خاموش کردن آتش، و سیستم های مخابراتی و نظارت و دیگر سیستم های مورد نیز نصب شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا