آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

تظاهرات گسترده در مناطق سنی نشین عربستان علیه آل سعود

اخبار رسیده از عربستان حاکی از آن است که طی دو روز گذشته مناطق سنی نشین در مرکز این کشور شاهد برگزاری تظاهرات گسترده علیه آل سعود بوده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ شهر “بریده” در منطقه “القصیم” در مرکز سرزمین حجاز که شدید ترین و افراطی ترین سنی های عربستان سعودی را در دل خود جای داده، در دو روز اخیر شاهد برگزاری تظاهرات گسترده علیه حکومت آل سعود بوده است.

تظاهرات گسترده در مناطق سنی نشین عربستان علیه آل سعود

تظاهر کنندگان در اصل به وضعیت اقتصادی، فقر و بیکاری گسترده موجود در کشور عربستان اعتراض کرده اند اما در میان اعتراضات، گاهی شعارهای سیاسی بخصوص علیه “محمد بن سلمان” ولیعهد عربستان نیز به گوش می رسد و این موضوع وی را با چالش جدید به ویژه برای آینده سیاسی اش مواجه کرده است.

شهر بریده در منطقه القصیم عربستان شاهد تظاهرات جوانان در اعتراض به سیاست های اقتصادی شکست خورده محمد بن سلمان ولی عهد سعودی بود که به بیکاری و فقر دامن زده است.

در همین حال گفته می شود نیروهای امنیتی و ارتش با حضور در محل برگزاری تظاهرات، با استفاده از گازهای اشک آور و باطوم تلاش کردند تظاهر کنندگان را متفرق کنند اما تظاهر کنندگان که بسیاری از آنها از زنان بودند، به شدت مقاومت کردند.

در واکنش به این مقاومت تظاهر کنندگان، نیروهای امنیتی تعداد زیادی از تظاهر کنندگان و حتی برخی از زنان را با باطوم مورد حمله قرار دادند. در نهایت به دلیل رفتار وحشیانه نیروهای امنیتی، تظاهر کنندگان به تجمع خود پایان داده و محل را ترک کردند.

لازم به ذکر است، سه موضوع مهم باعث وخیم شدن اوضاع اقتصادی عربستان که یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان است، شده که عبارتند از: انتشار گسترده ویروس کرونا و خوابیدن فعالیت های اقتصادی، آغاز و طولانی شدن جنگ عربستان و همپیمانانش علیه ملت مظلوم یمن، پایین آمدن قیمت جهانی نفت زیرا فروش نفت اصلی ترین راه درآمدی عربستان به شمار می رود. همین امر موجب شده که عربستان سعودی برای دومین سال پیاپی با کمبود سرمایه برای تأمین بودجه تعیین شده سالیانه خود مواجه شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا