آسیااخباراروپاجهان

پلمپ فروشگاه های اسلامی در فرانسه به بهانه های پوچ

منابع فرانسوی اعلام کردند که مسئولان محلی با جعل «بهانه‌های قانونی» اقدام به بستن مغازه‌ها مسلمانان می‌کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه؛ مقامات محلی از بازرسان درخواست کردند تا از طریق «بهانه‌‎تراشی‌های قانونی» اقدام به بستن مغازه‌های مسلمانان کنند.

پلمپ فروشگاه های اسلامی در فرانسه به بهانه های پوچ

بنا به این گزارش، هیئت مبارزه به جدایی طلبی اسلامی وابسته به وزارت کشور فرانسه که در ژانویه ۲۰۲۰ تأسیس شد، تاکنون ۱۸ هزار عملیات نظارت و بازرسی انجام داده است، اما طی این مدت بیش از ۴۰۰ مغازه و موسسه مسلمانان بسته شده است.

وزارتخانه یاد شده از بازرسان هیئت مزبور خواسته تا «مغازه‌ها و فروشگاه‌های مسلمانان را از طریق بهانه ‌تراشی‌های قانونی مانند تمایل مالک آن به تجزیه‌طلبی و نقض قوانین مربوط به کار، تحت نظارت شدید قرار دهند».

به نوشته وبگاه خبری فرانسوی «مدیا بارت»، سندی ایمیلی وجود دارد که نشان می‌دهند وزارت کشور از بازرسان خواست تا برای بستن رستوران شهر مولن در جنوب پاریس، مجوز قانونی به صورت جعلی ایجاد کنند.

ناظران و کارشناسان حقوقی معتقدند که دستورات وزارت برای بهانه‌تراشی‌ها جهت بستن مغازه‌های مسلمانان، نقض قانون اساسی است.

یکی از بازرسان داخلی که نخواست نامش فاش شود، به پایگاه خبری مدیا بارت گفته که از آنها خواسته شده برخی از مغازه‌ها را به هرنحوی که شده است، ببندند، حتی اگر مالکان هیچ گونه ارتباطی با افراطی ‎گرایی نداشته باشند.

فرانسه بیش از سایر کشورهای اروپایی، مسلمان دارد و طبق آمار منتشر شده در اواسط سال ۲۰۱۶، بیش از ۵,۷ میلیون مسلمان در آن زندگی می‎کنند که ۸.۸ % از کل جمعیت این کشور را تشکیل می ‎دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا