آسیااخبارجهانجهان اسلام

کشته شدن 60 ملیون مسلمان و تخریب 29 هزار مسجد توسط چین!

بررسی های انجام شده نشان می دهد از سال 1949 میلادی تاکنون 60 ملیون مسلمان توسط دولت چین کشته شده اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مسلمانان فعلی چین، از قرن ها پیش در مناطق شمال غرب سرزمین چین زندگی می کنند.

ترکستان شرقی

در واقع سال 96 هجری قمری یعنی در زمان بنی امیه، کشوری در شمال غرب چین امروزی بنام “ترکستان” تشکیل شد اما بعدها از بین رفت و این منطقه در سال 1949 میلادی توسط دولت چین فعلی اشغال شد.

از زمان اشغال شدن سرزمین ترکستان توسط دولت فعلی چین تا به امروز 60 ملیون مسلمان کشته شده اند، و این عدد یعنی چندین برابر همه مسلمانانی که در بوسنی و هرزگوئین، عراق، افغانستان، چچن، فلسطین، کشته شده اند.

تاریخ شهادت می دهد که تنها در سال 1952 یعنی سه سال بعد از اشغال سرزمین ترکستان توسط دولت چین، 120 هزار نفر ظرف چند روز اعدام شدند که بیشتر آنان از علمای دینی بوده اند. این موضوع را “برهان شهیدی” والی ترکستان در آن زمان عنوان کرده است.

بررسی های انجام شده نشان می دهد که در بین سال های 1949 تا 1979 دولت چین 29 هزار مسجد را در سرزمین ترکستان مهندم و به طور کامل تخریب کرد.

همچنین از سال 1997 میلادی تا به امروز نیز 1200 مسجد دیگر در ترکستان توسط دولت فعلی چین پلمپ شدند و برخی از این ساختمان ها به مقر حزب کمونیست چین تبدیل شدند.

در همین دوره 370 هزار مرکز آموزش قرآن کریم در شهر آوروموچی پایتخت ترکستان پلمپ شدند. دولت چین همچنین 54 هزار عالم و فعال دینی ترکستانی را به اجبار به پادگان های نظامی اعزام کرد و آنها را مجبور به انجام اعمال شاقه کرد.

گفته می شود برخی از ائمه جماعت مسلمان را هم مجبور به رقصیدن کرد تا آنان را تحقیر کنند. تاریخ همچنین شهادت می دهد برخی زنان مسلمان محجبه در ترکستان که با کشف حجاب دولت چین مخالفت کردند، آنان را به صورت زنده در آتش سوزاند. این جنایت در شهر کاشگر و برخی دیگر شهرهای ترکستان رخ داد.

همه این بخشی از جنایت های دولت کمونیست چین فعلی علیه مسلمانان بوده که همواره از دید بیشتر رسانه های جهان پنهان بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا