اخباراروپاجهان

پیروزی یک زن در انتخابات ریاست مجلس اسلامی انگلیس

اخبار رسیده از انگلیس حاکی از آن است که برای اولین بار، یک زن در انتخابات ریاست مجلس اسلامی انگلیس پیروز شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “زارا محمد” اولین زن مسلمان است که در انتخابات ریاست مجلس اسلامی انگلیس به پیروزی رسید.

زارا محمد

مجلس اسلامی انگلیس به همین مناسبت بیانیه ای صادر کرد و ضمن اعلام این خبر، افزود: “زارا محمد” در برابر رقیبش “أجمال مسرور” پیروز و جانشین “هارون خان” شد.

“زارا محمد” پس از پیروزی در این انتخابات، با صدور بیانیه ای، گفت: به انتخاب شدنم بعنوان اولین زن مسلمان در این پست، افتخار می کنم و امیدوارم زنان و جوانان بیشتری بتوانند در نقش ها و پست های رهبری مختلف، قرار گیرند زیرا آنان آینده این سازمان و جامعه اسلامی هستند.

وی در ادامه این بیانیه افزود: بنا دارم در ساخت هیئتی کامل و متنوع با هدف دستیابی مسلمانان به نیازهایشان و رسیدن به منافع عامه مردم، تلاش کنم.

“زارا محمد” در گذشته معاون دبیر کل شورای اسلامی انگلیس بود. او دارای مدرک کارشناسی ارشد قانون حقوق بشر از دانشگاه استراثکلاید که دومین دانشگاه بزرگ در شهر گلاسکو انگلیس است، می باشد. وی همچنین مدتی نیز بعنوان مشاور در زمینه آموزش و پیشرفت، فعالیت هم می کرد.

مجلس اسلامی انگلیس، بزرگ ترین نهاد دمکراتیک اسلامی در انگلیس است و نماینده مساجد، مدرسه ها و موسسه های اسلامی در سراسر انگلیس به شمار می رود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا