آمریکااخبارجهان

ثبت روز ملی مبارزه با اسلام فوبیا و گرامیداشت شهدای حمله به یک مسجد در کانادا

دولت کانادا اعلام کرد با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله به مسجد کیبیک، یک روز را در تقویم ملی این کشور ثبت خواهد کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “استیفان جیلبولت” وزیر میراث کانادا از تصمیم دولت این کشور مبنی بر ثبت و اعلام یک روز در تقویم ملی این کشور به عنوان روز ملی یادبود جان باختگان حمله به مسجد کیبیک” خبر داد و گفت: قرار است این روز همچنین بعنوان روز مبارزه با “اسلام فوبیا” تعیین گردند.

حمله به یک مسجد در کانادا

گفته می شود در 29 ژانویه سال 2017، یک شهروند کانادایی نژاد پرست بنام “الکساندر بیسونیتی” مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی “کیبیک” در کانادا را مورد حمله مسلحانه قرار داد.

بر اثر آن حمله تروریستی، دست کم شش شهروند مسلمان به شهادت رسیده و پنج تن دیگر زخمی شدند. یکی از زخمی ها بر اثر این حمله فلج شد و دیگر افراد نیز از نظر جسمی آسیب شدیدی دیدند.

“استیفان جیلبولت” در ادامه افزود: این جنایت ما را به یاد آن می اندازد که باید به مقابله با تبلیغات رادیکالی در فضای مجازی که منجر به وقوع چنین جنایت هایی می شود، مقابله کنیم.

وزیر میراث کانادا همچنین گفت: بر همین اساس دولت ما تصمیم دارد اقداماتی انجام دهد تا بتواند چنین محتواهای نژاد پرستانه ای را پیش از تکرار چنین حوادثی، از فضای مجازی پاک و محو کند تا جلوی آسیب رسیدن بیشتر به دیگر شهروندان گرفته شود و کانادا را به کشوری امن تر تبدیل کند.

در همین حال “بردیش شاجر” وزیر تنوع و جوانان طی اظهاراتی در این باره گفت: با شهروندان کانادایی مسلمان و حتی غیر مسلمان در سخن گفتن درباره تلاش برای مقابله با اسلام فوبیا، شرکت خواهم کرد. همه ما باید متحد باشیم تا در برابر چنین اتفاقاتی قدرتمند تر شویم. ثبت این روز ملی، چنین اجازه ای را به ما خواهد داد و موجب خواهد شد که چنین فاجعه ای را هیچ گاه فراموش نکنیم و ما را به آن وا می دارد که برای هرچه روشن تر شدن نگاه و تفکرمان، تلاش کنیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا