اخباراروپاجهان

235 حمله به مسلمانان فرانسه در 2020

اخبار رسیده از پاریس حاکی از آن است که حملات اسلام ‌ستیزانه در فرانسه در یک سال اخیر افزایش یافته است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ رئیس رصدخانه اسلام‌هراسی فرانسه وابسته به شورای مبارزه با اسلام‌هراسی (CFCM) طی بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات اسلام‌ستیزانه در فرانسه طی سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل ۵۳ % افزایش یافته است.

حمله به مسلمانان فرانسه

در همین راستا “عبدالله ذکری” با اشاره به اینکه این حملات بیشتر در مناطق؛ رون-آلپ٬ پاجا و پاریس صورت گرفته است٬ اظهار داشت: در سال گذشته ۲۳۵ حمله علیه مسلمانان صورت گرفت. این رقم در مقایسه با سال قبل که ۱۵۴ حمله بوده ۵۳ % افزایش یافته است.

ذکری همچنین تصریح کرد: حملات به مساجد در سال گذشته ۳۵ % افزایش یافته است.

رئیس رصدخانه اسلام‌هراسی فرانسه گسترش دروغ در مورد اسلام و مسلمانان در فضای مجازی و نشر ایمیل‌هایی که موجب نفرت علیه مسلمانان می‌شود را نگران کننده دانست.

وی با تاکید بر اینکه هیچ رابطه‌ای بین اسلام و تروریسم وجود ندارد، گفت: مسلمانانی که در فرانسه زندگی می‌کنند باید بتوانند مانند شهروندان سایر ادیان٬ آیین‌های دینی خود را به جا آورند.

پس از کشته شدن معلمی در اکتبر سال ۲۰۲۰، حملات اسلام‌ستیزانه در این کشور افزایش یافت و پیش نویس لایحه جنجالی موسوم به مبارزه با جدایی‌طلبی برای هدف قرار دادن مسلمانان و همچنین حملات علیه اسلام تهیه شد.

ذکری افزود: این لایحه مداخله در مساجد و انجمن‌های مسئول این مساجد و همچنین کنترل بودجه انجمن‌های مسلمانان و سازمان‌های غیردولتی آن‌ها را پیش بینی کرده است.

به موازات این اتفاق، شورای اسلامی فرانسه نیز منشور اصول اسلام را با حمایت دولت تهیه کرد. در اساسنامه این منشور سازگاری اسلام با ارزش‌های فرانسه، عدم استفاده از اسلام برای اهداف سیاسی، عدم دخالت کشور‌های خارجی در زندگی دینی افراد و برابری جنسیتی ذکر شده است.

به گفته وی حدود شش میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می‌کنند که بیشتر آنان از آفریقای شمالی هستند.

فرانسه در میان کشور‌هایی که بیشترین تعداد مسلمانان را در اروپا دارند، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا