اخباراسترلیاجهانفرهنگ و هنر

حجاب مخصوص برای یونیفرم پلیس نیوزیلند دوخته شد

پس از یک سال دوخت و دوز و انجام آزمایش‌های دقیق و موشکافانه، زنان مسلمان پلیس در نیوزیلند، اکنون حجاب سفارشی دوخته شده‌ مخصوص یونیفرم‌شان را دارند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ پلیس و کارشناسان طراحی از دانشگاه مسی این لباس را تولید کردند و که توجه بین‌المللی را به خود جلب کرده است.

حجاب مخصوص برای یونیفرم پلیس نیوزیلند دوخته شد

بازرس برایان لنیهان، به خبرنگاران گفت که ایده این کار از یکی از کارمندان در سال ۲۰۱۸ آغاز شد.

وی در ادامه افزود: این پرسش توسط زنان جوان مسلمان مطرح می‌شد که چرا یونیفرم پلیس حجاب مشخصی ندارد و آن‌ها این مسئله را مانعی برای پیوستن به اداره پلیس تلقی می‌کردند.

او همچنین گفت: زنان باایمان مسلمان مجبور بودند خودشان حجاب را تهیه کنند و این کمبودی بود که احساس می‌شد.

وی با بیان اینکه دانشکده طراحی در دانشگاه مسی نقشی اساسی در تهیه این حجاب داشت، خاطرنشان کرد: ما برای پلیس نیوزلند قسمت های دیگری از لباس فرم تولید کردیم و با داشتن این تجربه می‌دانستیم که باید چیزی راحت، متناسب و عملکردی کافی داشته باشیم. همچنین لباسی می‌خواستیم که ماموران بتوانند برای مدت طولانی و حتی در یک شیفت ۱۲ ساعته در آن احساس راحتی کنند.

این لباس ها از مواد سبوک و از نوع ورزشی با برش مناسب طراحی و با فرم مناسب هر فرد و همچنین ضمن رعایت ویژگی‌های ایمنی تهیه شده است.

لنیهان با توجه به خطراتی که پلیس با آن مواجه است گفت: اگر یک افسر درگیر مشاجره ای باشد که منجر به کشیدن حجاب از سر آنها شود، یا اگر حجاب آن‌ها خفه کننده و بسیار سفت باشد می‌تواند خطرناک و کشنده باشد و ما باید همه این مسائل را مدنظر داشته باشیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا