آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

بازداشت دو نوجوان شیعه در بحرین

نیروهای امنیتی آل خلیفه در چارچوب سیاست هدفمند آزار و اذیت شیعیان دو جوان بحرینی را بازداشت کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از البحرین الیوم؛ نیروهای امنیتی آل خلیفه در چارچوب سیاست بازداشت خودسرانه شیعیان دو جوان بحرینی به نام های “کرار محمد” ساکن منامه و “علی حسین” ساکن البلاد القدیم را بازداشت کردند.

بازداشت دو نوجوان شیعه در بحرین

این دو جوان پس از احضار به مرکز پلیس شهر الزهراء جنوبی بازداشت شدند. مقامات بحرین درباره علت بازداشت این دوجوان اظهار نظر نکردند.

این بازداشت درچارچوب سیاست هدفمند آزار و اذیت و شکنجه بحرینی ها انجام شده است که از زمان آغاز نخست وزیری “سلمان بن حمد آل خلیفه” ولیعهد بحرین روند بازداشت ها و شکنجه ها و آزار و اذیت ها و سیاست تبعیض علیه شیعیان افزایش یافته است.

این بازداشت در چارچوب سیاست شکنجه زندانیان انجام می شود و آخرین قسمت این بازداشت ها غیبت شیخ “زهیر عاشور” به مدت شش ماه بود. مقامات آل خلیفه برای ایجاد ترس در میان زندانیان وی را در مکان نامعلوم زندانی کردند. اما فشارهای داخلی و بین المللی باعث شد تا پس از شش ماه عاشور بتواند با خانواده اش تماس بگیرد.

زندانیان بحرینی معتقدند که این اقدام باهدف متوقف کردن اعتراض زندانیان و پنهان کردن اطلاعاتی درباره شکنجه وحشیانه شیخ زهیر انجام شد.

علاوه بر شیخ “زهیر عاشور”، “صادق الغسره”، “محمد فخراوی” و “حسن العطیه” و “حسن البقالی” در شرایط سختی به سرمی برند و در ساختمان 15 زندان حمامو در تنگنا قرار دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا