آسیااخباراروپاجهانجهان اسلامعراقفرهنگ و هنر

تحقیق علمی شرق شناس سرشناس ایتالیایی درباره امام حسین علیه السلام

“لورا فیشیا فاگیلیری” تحقیق علمی دقیق و ویژه ای در مورد نهضت حسینی علیه السلام کرده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مرکز تحقیق و پژوهش های کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی علیه السلام در دایره المعارف بزرگ تمدن که در حال تالیف و تهیه در این مرکز است، تحقیق علمی دقیق و ویژه ای از شرق شناس سرشناس ایتالیایی، خانم “لورا فیشیا فاگیلیری” در مورد نهضت مبارک حسینی علیه السلام را منتشر کرد.

حادثه عاشورا

گفتنی است در این تحقیق علمی که در قسمت هشتم از بخش “تاریخ اسلامی” در این دایره المعارف منتشر شده، به جمع آوری و ثبت اسناد و شواهد و مدارک در خصوص امام حسین علیه السلام و انقلاب مبارک آن حضرت، پرداخته است.

خانم فاگیلیری جزئیات دقیقی درباره زندگی مبارک امام حسین علیه السلام از دوران کودکی و همچنین کرامت های آن حضرت در طول زندگی با برکتشان را با ذکر منابع دینی و تاریخی آورده و علاوه بر آن شرح کامل و دقیقی از نهضت حسینی علیه السلام علیه ظلم و طغیان بنی امیه را بیان کرده و در پایان تحقیق خود به ماجرای شهادت نوه مبارک رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و نتایج و پیامدهای پیش آمده بعد از نهضت حسینی علیه السلام در تاریخ اسلام و بشریت، پرداخته است.

لازم به ذکر است پرفسور “لورا فیشیا فاگیلیری” که برخی ها با نام “فاگیلری” او را می شناسند، یک شرق شناس ایتالیایی متولد سال 1893 میلادی است. وی سال های سال استاد دانشگاه “نابولی شرقی” بود. در دوران زندگی آکادمیک خود، چندین کتاب تاریخی، فرهنگی و غیره در مورد جهان عرب و جهان اسلام تألیف کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا