آسیااخباراروپابحرینجهانجهان اسلام

فشار حقوق بشری ایرلند بر ضد حکومت بحرین

وزارت خارجه و پارلمان ایرلند، حکومت بحرین را به دلیل نقض حقوق بشر، زیر انتقاد قرار دادند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ منابع سیاسی ایرلندی فاش کردند که وزارت امور خارجه ایرلند با ارسال نامه ای به وزارت خارجه بحرین، این کشور را به دلیل نقض حقوق بشر، زیر انتقاد قرار دادند و خواستار روشن شدن دلیل رفتارهای متناقض با قوانین حقوق بشری بخصوص علیه مخالفان و فعالان بحرینی شد.

فشار حقوق بشری ایرلند بر ضد حکومت بحرین

در همین حال تعدادی از نمایندگان پارلمان ایرلند در دیدار با “سیمون کوفینی” وزیر مسائل خارجی و تجارت ایرلند، خطاب به وی چندین سوال را در مورد پرونده شیخ “زهیر جاسم محمد عباس” از فعالان مخالف حکومت بحرین مطرح کرده و از وزیر خود خواستند هر چه سریع تر پاسخ سوالاتشان در مورد این پرونده و دیگر پرونده های مشابه را از وزارت خارجه بحرین جویا شود.

در همین راستا “سازمان آمریکاییی ها برای دمکراسی و حقوق بشر در بحرین” این اقدام نمایندگان پارلمان ایرلند را مورد تحسین قرار داد و از آنها بخاطر رسوا کردن حکومت بحرین و فاش کردن رفتارهای ضد بشری آل خلیفه علیه مخالفان و فعالان بحرین، تشکر کرد.

از سوی دیگر چند روز پیش نیز تعدادی از فعالان بحرینی مقیم اروپا با نمایندگان حزب ملی گرای “شین فین” در پارلمان ایرلند دیدار کرده بودند. در آن دیدار آنها اسناد و مدارک مستدلی درباره نقض حقوق بشر در بحرین توسط حکومت این کشور تقدیم این نمایندگان کرده بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا