آسیااخبارجهانجهان اسلام

علامت گذاری بر روی درب منازل شیعیان علوی ترکیه

اخبار رسیده از کشور ترکیه حاکی از آن است که در چند روز اخیر درب منازل تعدادی از شیعیان علوی در این کشور توسط افراد ناشناس علامت گذاری شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ شیعیان علوی در کشور ترکیه از اقلیت هایی هستند که همواره از سوی سنی های تندرو، زیر فشار روانی و فیزیکی قرار می گیرند.

علامت گذاری بر روی درب منازل علوی های ترکیه

در جدید ترین اقدام صورت گرفته در این باره در چند روز اخیر درب منازل تعدادی از این شیعیان علوی در استان یالوفا در شمال غرب ترکیه در محله ای بنام “باگلر باشی” توسط افراد ناشناس با رنگ قرمز علامت گذاری شده و این موضوع به شدت موجب نگرانی آنان شده است.

در همین راستا شیعیان علوی اعلام کردند که فورا موضوع را پلیس اطلاع داده و آنها تحقیقات و بررسی های خود برای یافتن سرنخ ها در این اقدام را آغاز کرده اند.

به گفته شیعیان علوی ترکیه این احتمال وجود دارد که عاملان این اقدام نژاد پرستانه و فتنه انگیز، با هدف انجام عملیات های تروریستی علیه شیعیان علوی صورت گرفته باشد.

در پایان لازم به ذکر است، وحشیانه ترین جنایت تندروها علیه شیعیان علوی ترکیه در تاریخ 19 تا 25 دسامبر سال 1978 میلادی رخ داد که به جنایت “کهرمان مرعش” شهرت یافت. در آن جنایت بیش از 100 تن از شیعیان علوی در حمله افراد تندرو ناشناس به شهادت رسیده و منزلشان تخریب شد و آسیب دید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا