آسیااخبارجهانجهان اسلام

نوجوان سنگاپوری به اتهام تلاش برای حمله به دو مسجد بازداشت شد

پلیس سنگاپور اعلام کرد نوجوانی را که با الهام از کشتار نمازگزاران مسلمان در کرایست‌چرچ نیوزیلند قصد داشت به دو مسجد در این کشور حمله کند، دستگیر کرده است.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از NBC NEWS، وزارت امنیت داخلی سنگاپور در بیانیه ‌ای اعلام کرد: یک نوجوان مسیحی هندی ‌تبار را که جلیقه ‌ای انتحاری بصورت آنلاین خریداری کرده و در حال خرید یک سلاح سرد بود، دستگیر کرده است.

نوجوان سنگاپوری به اتهام تلاش برای حمله به دو مسجد بازداشت شد

وی یک فیلم از خود تهیه کرده بود که شبیه به سخنان برنتون ترنت، مهاجم کرایست‌چرچ نیوزیلند بود که به جرم کشتن ۵۱ نمازگزار مسلمان و زخمی کردن دهها نفر دیگر در ۱۵ مارس ۲۰۱۹، به حبس ابد محکوم شده است.

پلیس امنیت توضیح داد: او برای خود دو برنامه پیش‌بینی کرده بود که یا قبل از اینکه بتواند حملات را انجام دهد دستگیر شود، یا اینکه نقشه را اجرا کند و پس از آن توسط پلیس کشته شود.

این پسر جوانترین فردی است که تحت قانون امنیت داخلی سنگاپور بازداشت شده است. این قانون به مقامات اجازه می‌دهد تا هر کسی را که تهدیدی برای امنیت شناخته می‌شود، تا دو سال بازداشت کنند.

وزیر کشور سنگاپور درباره این نوجوان ۱۶ ساله که دیروز دستگیر شده، گفت: به او مشاوره روانشناسی داده می‌شود و می‌تواند تحصیلات خود را در حین بازداشت ادامه دهد اما ممکن است با اتهام کیفری روبرو نشود. او برای این کار برنامه‌ریزی کرده اما در واقع هنوز قدمی بر نداشته است.

یک جوان ۱۷ ساله هم سال گذشته به دلیل حمایت از داعش در سنگاپور دستگیر شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا