آسیااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

آتش زدن جسد مسلمانان را متوقف کنید

فعالان بین المللی مقامات دولتی سریلانکا را به متوقف کردن پدیده آتش زدن جسد مسلمانان دعوت کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ با ظهور ویروس کرونا در جهان، سریلانکا نیز یکی از کشورهایی بوده که درگیر این ویروس آدم کش شده است.

آتش زدن جسد مسلمانان را متوقف کنید

از جمله دستوراتی که توسط مقامات رسمی این کشور برای مقابله با انتشار این ویروس کرونا اتخاذ شد این بود که جسد فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا را آتش بزنند.

در این میان از نظر احکام دین مبین اسلام، آتش زدن جسد مسلمان حرام است اما دولت سریلانکا به این نکته توجه نکرده و جسد مسلمانان فوت شده کرونایی را نیز مانند غیر مسلمانان، آتش می زنند.

این اقدام دولت سریلانکا، اعتراض شدید مسلمانان و انتقاد سخت علمای اسلامی سریلانکا علیه دولت را برانگیخته و خواستار توقف فوری این اقدام شده اند.

در همین راستا فعالان بین المللی نیز با انتشار نامه ای، مقامات دولتی سریلانکا را به متوقف کردن پدیده آتش زدن جسد مسلمانان دعوت کردند.

در بخشی از این نامه آمده: تا به این لحظه هیچ سند یا مدرک علمی وجود ندارد که ثابت کند با آتش زدن جسد فوت شدگان بیماران کرونایی، ویروس از بین می رود لذا این اقدام اساسا بی فایده است.

این بیانیه می افزاید: آتش زدن جسد مسلمانان با اعتقادات آنان در تناقض است و بر اساس اصل احترام به اعتقادات دیگران، باید هر چه سریع تر این اقدام متوقف شود.

گفتنی است، از مارس 2020 میلادی که وزارت بهداشت سریلانکا دستور آتش زدن جسد فوت شدگان کرونایی را صادر کرده تاکنون دست کم جسد 100 مسلمان سوزانده شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا