آسیااخبارجهانجهان اسلام

اهمیت ویژه ترکیه به بازسازی مساجد تاریخی

بررسی های انجام شده نشان می دهد کشور ترکیه در چند سال اخیر اهمیت ویژه ای به بازسازی و بازگشایی مساجد تاریخی این کشور داده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مسجد ۶۰۰ ساله “گوزلکوی” در شمال غربی استان “تکیرداغ” اخیرا بازسازی شده و قرار است در چند ماه آینده نزدیک درب هایش را به روی نمازگزاران افتتاح کند.

اهمیت ویژه ترکیه به بازسازی مساجد تاریخی

گفته می شود نزدیک به دو میلیون و 400 هزار لیره ترکیه برابر با 32 هزار و 500 دلار برای بازسازی این مسجد توسط شهرداری این شهر بودجه اختصاص داده شد.

در همین راستا “احمد هاچی اوغلو” رئیس اداره فرهنگ و گردشگری این استان با بررسی کارهای مرمت گفت که روند مرمت در مسجد این مسجد تاریخی، یکی از اولین مساجد ساخته شده در دوره عثمانی به پایان رسیده است.

وی در ادامه افزود: بر اساس بررسی های انجام شده توسط مختصصان ما، این مسجد در دهه 1400 ساخته شده است اما به مرور زمان بر اثر حوادث طبیعی آسیب دیده بود و غیر قابل استفاده شده بود اما اکنون که بازسازی شده احتمالا تا دو ماه دیگر درب هایش بر روی نمازگزاران افتتاح خواهد کرد و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، این مسجد اولین مسجد تاریخی ترکیه نیز که از سوی دولت این کشور بازسازی می شود. طی چند سال اخیر تعداد زیادی مسجد در ترکیه که تاریخ ساخت آن به دوران مختلف تاریخی باز می گردد بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا