اخباراروپاجهانفرهنگ و هنر

تأسیس کتابخانه ‌های اسلامی – شیعی جدید در آلمان

اخبار رسیده از کشور آلمان حاکی از آن است که تعدادی کتابخانه اسلامی در این کشور تأسیس شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از شبکه ماهواره ‌ای کربلا؛ مؤسسه های اسلامی در شهر برلین پایتخت آلمان، تعدادی کتابخانه حاوی کتاب های اسلامی و فقهی که از زبان های مختلف به زبان آلمانی ترجمه شده، تأسیس کردند.

کتابخانه ‌های اسلامی – شیعی آلمان

گفته می شود هدف از تأسیس این کتابخانه های اسلامی، نشر و گسترش اندیشه های اسلامی و نیز آستان تر شدن مسیر دستیابی مسلمان آلمان به کتاب های اسلامی بوده است.

در همین راستا شیخ “علی شحرور” رئیس جمعیت المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم در شهر برلین، طی اظهاراتی در این باره گفت: بودن اینطور کتابخانه ‌ها به شدت احساس می شود زیرا جمعیت مسلمان قابل توجهی در اینجا زندگی می کنند که برای بالا بردن سطح دانش دینی و اسلامی خود به خواندن کتاب های اسلامی نیاز دارند.

او در ادامه افزود: جمعیت المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم فعالیت ‌های گوناگونی دارد از جمله ارائه منابع مورد نیاز مسلمان برای آشنایی با دین مبین اسلام و فراهم نمودن کتاب‌ های اینترنتی منتشر شده در سایت “shia shop”.

شیخ “علی شحرور” همچنین گفت: سایت “shia shop” بیش از 600 عنوان کتاب اسلامی و داستان زندگی اهل بیت علیهم السلام را ارائه کرده که همه به زبان آلمانی ترجمه شده‌ اند. این سایت همچنین لوازم مذهبی را که بدست آوردن آنها در کشورهای غربی دشوار است، به فروش گذاشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا