آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

پایان سنگفرش باب القبله حرم مطهر عباسی

بخش پروژه های مهندسی آستان مقدس عباسی از پایان اقدامات سنگفرش باب القبله حرم مطهر در فضایی به وسعت ۲۴۰ متر مربع خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مهندس “ضیاء مجید الصائغ” رئیس بخش یاد شده در این باره گفت: اقدامات بسیاری در باب القبله حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام صورت گرفته زیرا مهم ترین ورودی اصلی آستان مقدس عباسی بوده و از نظر طراحی و وسعت نسبت به دیگر ورودی ها از چندین جهت متمایز است.

پایان سنگفرش باب القبله حرم مطهر عباسی

وی ادامه داد: فرآیند سنگفرش باب القبله بعد از پایان طراحی و نقش و نگارهای دیوارها و سقف آن انجام شد و امور متعددی در روند سنگفرش مورد توجه قرار گرفته است؛ از جمله ارتفاع باب القبله از طرف ورودی و از طرف صحن مطهر که سهولت تردد زائران و دسته های عزاداری را ایجاد می کند و به صورت پلکانی و با مواد محکم و با کیفیت بالا بنا شده است.

شایان ذکر است، پروژه باب القبله بخشی از پروژه بزرگ توسعه آستان مقدس عباسی است که ورودی های جدید آن فضاهای مضاعفی نسبت به ورودی های قدیمی داشته، دارای نقش و نگارهای اسلامی بوده و گنجایش بیشترین تعداد ممکن از زائران و دسته های عزاداری وارد شونده به آستان مقدس را دارند.

این ورودی ها توسط یک شرکت پیمانکاری و با نظارت مستقیم و میدانی بخش پروژه های مهندسی آستان مقدس عباسی طراحی و اجرا شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا