آمریکااخبارجهانعتبات و اماکن مقدسهعراق

ساخت اولین مسجد در جنوب غربی قطب شمال

اخبار رسیده از قطب شمال حاکی از آن است که یک شهروند عراق طرح ساخت یک مسجد در این منطقه را به پایان رسانده و ساخت آن هم پایان یافته است.

به گزار شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مهندس “احمد الخلف” شهروند عراقی ساکن قطب شمال است که بعد از چند سال تلاش موفق شد با همکاری تعدادی از مسلمانان آن منطقه، مسجدی در قطب شمال بسازد.

ساخت اولین مسجد در جنوب غربی قطب شمال

این مسجد در شهری بنام “اینوفیک” با 3700 نفر جمعیت واقع شده و تقریبا بین 75 تا 80 مسلمان در آن زندگی می کنند. تقریبا همه مسلمانان ساکن این شهر عرب تبار هستند که در گذشته ساکن کانادا بوده و تابعیت کانادایی دارند، اما به دلایل مختلف این شهر را برای زندگی انتخاب کرده اند.

گفته می شود آنها در گذشته در کلبه ای چوبی با هفت متر طول و سه متر عرض زندگی نماز می خواندند اما آنها تصمیم گرفتند مسجدی در این شهر کوچک بسازد. تصمیم زیبا بود اما نداشتن بودجه، مشکلی بزرگ برای آنان به شمار می رفت زیرا بررسی هایی که انجام شد نشان می دهد دست کم 750 هزار دلار پول نیاز بود برای ساخت آن اما بالاخر تصمیم برای ساخت “مسجد آخرِ جهان” گرفته شد و قطعه زمینی به مبلغ 97 هزار دلار جمع آوری کرده و در آوریل گذشته کلنگ آن را کوبیدند.

مهندس “احمد الخلف” شهروند عراقی – کانادایی بعد از پایان نقشه کشی و طراحی مسجد، با کمک تعدادی کارگر و نیروی فنی، کار ساخت را آغاز کرده و موفق شدند مسجد 457 متر مربعی را در عرض چند ماه به پایان برسانند. بعد از پایان ساخت مسجد که اولین مسجد در بخش جنوب غربی قطب شمال است، فورا منبر، فرش، لوستر و دیگر لوازم مورد نیاز هم برای مسجد تهیه شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا