آسیااخبارجهانجهان اسلام

افتتاح سفارت اسرائیل در امارات و تأثیر آن بر شیعیان

“اسرائیل” امروز یکشنبه بطور رسمی سفارت خود در امارات متحده عربی را افتتاح کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از شبکه 12 تلوزیون اسرائیل، “لیور حیات” سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل خبر داد که سفارت اسرائیل با ورود هیئت دیپلماتیکی آن، امروز بطور رسمی در ابوظبی پایتخت امارات افتتاح شد.

افتتاح سفارت اسرائیل در امارات

وی در ادامه افزود: سفارت اسرائیل در امارات متحده عربی، طیف گسترده‌ ای از روابط میان کشورها در تمامی سطوح را پیش خواهد برد و روابط با دولت امارات، سازمان‌ های اقتصادی، بخش‌ های خصوصی، علمی و رسانه را گسترش خواهد داد.

بر اساس گفته این مقام اسرائیلی، سفارت در راستای پیشبرد منافع اسرائیل تلاش خواهد کرد و در دسترس شهروندان آن قرار خواهد گرفت.

طبق گزارش شبکه 12 تلوزیون اسرائیل، تا زمان بازگشایی ساختمان اصلی، سفارت در دفاتر موقت به فعالیت خواهد پرداخت.

گفتنی است، دولت امارات با گشودن سفارتخانه این کشور در تل‌ آویو، پایتخت اسرائیل موافقت کرد و در حساب توییتری خود نوشت: شورای وزیران امارات امروز با افتتاح سفارتخانه این کشور در تل‌ آویو موافقت کرد.

پیش از این رسانه‌ های اسرائیلی گزارش داده بودند که در ژانویه ۲۰۲۱ (ماه جاری میلادی) احتمال افتتاح سفارت امارات در تل آویو نیز وجود دارد و مراسم افتتاح این سفارتخانه با حضور یک هیات عالی رتبه از امارات انجام خواهد شد.

حال این پرسش مطرح می شود که آیا افتتاح سفارت اسرائیل در امارات بر شیعیانی که این کشور هستند، تأثیر خواهد داشت؟!

شاید نتوان به طور دقیق پاسخ این پرسش را داد اما بدون شک با نگاهی گذرا به رفتار اسرائیل با شیعیان در نقاط مختلف جهان، می توان گفت قطعا افتتاح چنین سفارتی تأثیر منفی خواهد داشت. هر چند این رفتار بد اسرائیلی ها با شیعیان، به دلیل مذهبی نبوده بلکه به بهانه وابسته بودن به ایران یا گروه هایی مانند حزب الله و غیره بوده اما در نهایت رفتاری علیه شیعیان بوده است.

شایان ذکر است، طی چند سال اخیر امارات متحده عربی نیز چندین بار به مقابله با شیعیان پرداخته است. یک بار لبنانی های مقیم امارات را به بهانه ارتباط داشتن با حزب الله از خاک کشورش اخراج کرد در حالی که بدون شک همه لبنانی هایی که در امارات بوده اند عضو حزب الله یا هوادار این حزب نبوده اند. چند هفته پیش نیز اماراتی ها ورود شهروندان چندین کشور از جمله ایران به امارات را ممنوع اعلام کردند. در هر دو مورد، تحلیل های مختلفی در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه عال اصلی این برخورد امارات، درخواست مطرح شده توسط اسرائیلی ها بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا