آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقفرهنگ و هنر

هر سال یک ملیون کودک در عراق متولد می شود

بررسی های انجام شده نشان می دهد که هر سال دست کم یک ملیون کودک در عراق متولد می شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ عراق تقریبا یکی از بیشترین کشورهای جهان است که هر سال بر جمعیت آن افزوده می شود.

هر سال یک ملیون کودک در عراق متولد می شود

شاید نتوان آمار کاملا دقیقی در مورد این افزایش جمعیت سالانه بدست آورد، اما آمار حدودی منتشر شده نشان می دهد که هر سال دست کم یک ملیون کودک در عراق متولد می شود.

در همین راستا دکتر “علی محسن” از پزشکان عراقی مقیم کربلا در گفتگویی با خبرنگار شیعه ویوز در این باره گفت: به دلیل اینکه در بسیاری از شهرهای عراق هنوز به صورت کاملا سنتی کودکان در خانه متولد می شوند، شاید نتوان آمار دقیقی از زاد و ولد سالانه ارائه داد اما به دلیل اینکه این آمار تولد در منازل، عدد کمی است و قابل توجه نیست، از همین رو می توانیم به آمار رسمی وزارت بهداشت اشاره و تکیه کنیم.

وی در ادامه افزود: طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، سالانه تقریبا نزدیک به یک ملیون کودک در عراق متولد می شود. این آمار بسیار زیادی است و به اعتقاد بنده باید کنترل شود.

این پزشک عراق همچنین گفت: شاید برخی ها معتقد باشند افزایش جمعیت نقطه قوت و نکته ای مثبت است اما بنده معتقدم هر کاری بدون برنامه و برنامه ریزی، در نهایت تأثیر منفی و مضری خواهد داشت، حتی زاد و ولد.

دکتر “علی محسن” افزود: اگر دولت برای تحصیل، اشتغال و آینده این کودکان برنامه ای جامع و برنامه ریزی بلند مدتی داشته باشد، خوب است اما بعید می دانم چنین امری صورت گرفته از همین رو ما در آینده نه چندان دور با معضل یا بهتر است بگویم بحران واقعی در عراق مواجه خواهیم شد. بحرانی که دیگر قابل کنترل نیست زیرا این کودکان در کمتر از دو دهه به سن اشتغال می رسند و هیچ کاری برای آنان فراهم نشده لذا بیکاری به مرور زمان فساد آور خواهد بود.

این پزشک عراقی در پایان گفت: لذا مسئولان مربوطه در عراق باید هر چه سریع تر چاره ای بی اندیشند و علاوه بر تهیه برنامه ای جامع برای این موضوع، در زمینه فرهنگ سازی با هدف کنترل جمعیت نیز گام بردارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا