آسیااخبارجهانعلم و فناوری

ضربه چین به مسلمانان اویغور از طریق اپلیکیش ها!

سازمان جهانی نفی خشونت با انتشار بیانیه ای از ضربه زدن دولت چین به مسلمانان اویغور از طریق اپلیکیش ها پرده برداشت.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمانان آزاده) با انتشار بیانیه ای در وب سایت رسمی خود، از ضربه زدن دولت چین به اقلیت مسلمان اویغور از طریق اپلیکیش ها پرده برداشت و این اقدام را کاری و رفتاری نژاد پرستانه دانست.

ضربه چین به مسلمانان اویغور از طریق اپلیکیش ها!

در بیانیه این سازمان جهانی همچنین آمده: اخیرا اسناد و شواهد و مدارکی بدست ما رسیده که نشان دهنده رفتار نژاد پرستانه دولت چین در تعامل خود با اقلیت مسلمان اویغور و نیز اقلیت تبتی ها است. این رفتار با کمک شرکت های نرم افزاری و تکنولوژی محور که مدیریت اپلیکیشن ها را بر عهده دارند، صورت گرفته است.

طبق بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمانان آزاده)، این شرکت های تکنولوژی محور با استفاده از هوش مصنوعی که در نرم افزارهای خود کار گذاشته اند، چهره اقلیت مسلمان اویغور و نیز اقلیت تبتی و حتی برخی اقلیت های دیگر را شناسایی کرده و اطلاعات آنان را در اختیار دولت چین قرار داده اند.

در ادامه این بیانیه آمده: شرکت Huawei از طرفی و دولت چین نیز از طرف دیگر به برنامه (PRC) که در شناسایی اقلیت مسلمان اویغور و نیز اقلیت تبتی به دولت چین اطلاعات داده، مدرک ثبت اختراع داده اند در حالی که به وضوح آشکار است که این اقدام “یک رفتار نژاد پرستانه” است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا