آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعراق

از سرگیری پروازها بین عراق و ایران

پروازها میان دو کشور عراق و ایران از سرگرفته شد و اولین پرواز از نجف به تهران رسید.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بعد از چند هفته وقفه بدلیل انتشار ویروس کرونا، پروازها میان دو کشور عراق و ایران از سرگرفته شد و اولین پرواز حامل 450 مسافر که بیشترشان شهروندان عراقی بودند از نجف به تهران رسید.

از سرگیری پروازها بین عراق و ایران

گفتنی است، قبل از توقف اخیر پروازها میان دو کشور مدتی باز شده بود اما چندین بار به دلایل مختلف متوقف شد اما گویا این بار تصمیم طرفین بر بسته نشدن دوباره مسیرها هستند.

در همین راستا یک مسئول مربوطه به خبرنگار شیعه ویوز گفت: طبق مذاکره با طرف عراق، قرار است در چند روز آینده بر تعداد هفتگی پروازها افزوده شده و احتمال زیاد هر روز هفته از فرودگاه نجف به تهران و مشهد پرواز داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: البته در حال حاضر شهروندان عراقی فقط برای درمان می توانند به ایران بروند و هنوز تصمیمی برای دادن اجازه به آنها برای انجام سفر زیارتی یا گردشی به ایران داده نشده است.

لازم به ذکر است، در مورد مرزهای زمینی هم وضعیت تقریبا مشابه است یعنی در چند ماه اخیر چندین بار مرزهای زمینی باز و بسته شده و هنوز به ثبات در این موضوع نرسیده اما این احتمال وجود دارد که تصمیم مشابهی نیز در این مورد اتخاذ شود.

چند هفته پیش خبری در فضای مجازی و رسانه ای ایران منتشر شد مبنی بر اینکه از این پس شهروندان ایرانی فقط می توانند در قالب کاروان به عراق سفر کنند اما گویا مسئولان در این مورد هنوز به تصمیم نهایی نرسیده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا