آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

طرح توسعه نیم ملیون متری حرم امام حسین علیه السلام

بخش طرح های مهندسی و هنری آستان مقدس حسینی علیه السلام، از طرح توسعه نیم ملیون متر مکعبی خود پرده برداشت.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “حسین رضا مهدی” رئیس بخش طرح های مهندسی و هنری آستان مقدس حسینی علیه السلام طی اظهاراتی از از طرح توسعه نیم ملیون متر مکعبی خود پرده برداشت و گفت: این تصمیم استراتژیک را بعد از آن گرفتیم که عتبات عالیات شاهد حضور ملیونی زائران از داخل و خارج عراق در مراسم و مناسبت های مختلف دینی بوده اند.

طرح توسعه نیم ملیون متری حرم امام حسین علیه السلام

وی در ادامه افزود: تاکنون با ساخت چهار سالن زیر زمینی، شاهد توسعه داخلی در حرم مطهر امام حسین علیه السلام بوده ایم. این چهار سالن قبله، حجه، شهداء و راس الشریف هستند که مساحت هر کدام تقریبا هزار متر مربع و در مجموع چهار سالن چهار هزار متر مربع هستند. علاوه بر اینها نیز طرح سالن “حائر الحسینی” را داشته ایم که به تنهایی 20 هزار متر مربع است.

“حسین رضا مهدی” همچنین گفت: اما توسعه بخش خارجی محیط حرم مطهر هم از مدت ها پیش آغاز شده و در مراحل مختلفی با سرعت در حال پیشروی است. ساخت صحن عقیله زینب سلام الله علیها در سمت جنوبی حرم مطهر، از مدت ها پیش آغاز شده و صحن امام حسن علیه السلام هم در جنوب شرقی باب القبله، هم در دستور کار است. صحن امام الحجة عجل الله تعالی فرجه الشریف هم در شرق حرم و صحن حبیب بن مظاهر اسسدی هم غرب حرم مراحل هم آغاز شده و در حال انجام هستند.

طرح توسعه نیم ملیون متری حرم امام حسین علیه السلام

رئیس بخش طرح های مهندسی و هنری آستان مقدس حسینی علیه السلام ادامه داد: طرح توسعه ای حرم را در سال 2014 میلادی آغاز کردیم و طبق برنامه ریزی ما، قرار است این طرح 30 ساله باشد یعنی حدود 24 سال دیگر ادامه خواهد داشت و در آن زمان ما شاهد آن خواهیم بود که فضای زیارتی عتبات کربلا، بیش از نیم ملیون متر مربع خواهد بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا